رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در سمینار صنعت پخش جنوب کشور

فرآیند اخذ مجوزهای صنعت پخش باید ضابطه‌مند شود

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز در سمینار صنعت پخش جنوب کشور با انتقاد از پیچیده بودن فرایند اعطای مجوز به فعالان اقتصادی، گفت: صنعت پخش محصولات یکی از فرآیندهای زنجیره تولید محسوب می‌شود که رفع مجوزهای زائد آن موجب تسریع امور می‌شود ازاین‌رو ضابطه‌مند کردن فرآیند اعطای مجوز در این حوزه یک ضرورت است.

15 تیر 1398
کد خبر : 29363
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: تولیدکنندگان و بخش خصوصی برای فعالیت درخواست مجوزهای متعدد ندارند چراکه صدور مجوزهای متعدد موجب اتلاف وقت تولیدکننده و بخش خصوصی می‌شود که این امر از موانع فضای کسب‌وکار است.

جمال رازقی در سومین سمینار صنعت پخش جنوب کشور گفت: فعالان اقتصادی برای فعالیت خود اول باید نسبت به دریافت مجوزهای کشور اقدام کنند و در مرحله بعد باید روال اداری را در سطح استانی نیز طی کنند و زمان قابل‌توجهی به این کارها اختصاص دهند.

رازقی با بیان اینکه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در سال‌های گذشته برای اخذ مجوز به ایستادن در صف‌های طولانی عادت کرده‌اند، افزود: پخش محصولات یکی از فرآیندهای زنجیره تولید محسوب می‌شود بنابراین در این بخش از مسئولین و دست‌اندرکاران تقاضا داریم که با برداشتن این نوع موانع موجب تسریع امور شوند.

رئیس اتاق شیراز اضافه کرد: در بخش توزیع کالا باید ضابطه ایجاد کنیم، چراکه با این شیوه تولیدکنندگان نمی‌توانند کالاها و محصولاتشان را وارد بازار کنند.

او با اشاره به فعالیت 4 میلیون واحد صنفی مجوزدار و بدون مجوز در کشور، گفت: به ازای هر 5 خانواده یک واحد صنفی در کشور وجود دارد که این تعداد باعث شده فشار مضاعفی بر روی تولیدکننده و مصرف‌کننده وارد شود.

رازقی تصریح کرد: سؤال ما فعالان اقتصادی از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که ضرورت فعالیت این تعداد واحد صنفی در کشور چیست.

رئیس اتاق شیراز با بیان اینکه مسئولین وزارت صمت باید در جهت حفظ حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ساماندهی کنند گفت: ایجاد سیستم ناهماهنگ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه دیگر شرکت‌های پخش سودآور نیستند ادامه داد: نبود یک نرم‌افزار مناسب در این بخش مشکلاتی را برای شرکت‌های پخش ایجاد کرده است.

رازقی با بیان اینکه تولیدکننده‌های صاحب برند برای توزیع بهتر کالا و جلوگیری از زیان همواره مسئولیت پخش محصولاتشان را خود بر عهده می‌گیرند.

رئیس اتاق شیراز در پایان با اشاره به اینکه 65 درصد مالیات کشور توسط تولیدکنندگان پرداخت می‌شود، افزود: این در حالی است که سیاست‌گذاری‌ها مشکلاتی را برای تولیدکننده به وجود آورده است اما با واسطه‌گری و دلالی کاری ندارند.

موضوعات :
در همین رابطه