شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بهبود محیط کسب‌وکار در سطوح استانی مغفول مانده است

چهل و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس اتاق یاسوج، معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

29 تیر 1398
کد خبر : 29532
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شورای گفت‌وگو و وضعیت کسب‌وکارهای استان، گفت: شرایط تولید و کسب‌وکار در استان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست و این شرایط به‌جای رویش تولید، ریزش در تولیدات را به همراه خواهد داشت.

جبار کیانی پور در چهل و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد، با تأکید بر مشارکت بخش خصوصی در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌ها، افزود: شورای گفت‌وگو مشورتی نیست و برای بهبود مستمر فضای کسب‌وکار استان قوانین آن باید در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

کیانی پور تصریح کرد: همه مسئولان در راکد و غیرفعال شدن واحدهای تولیدی استان سهیم هستند و این قضیه باید به‌طورجدی آسیب‌شناسی شود.

رئیس اتاق یاسوج افزود: گزارش میدانی مرکز آمار اتاق ایران نشان می‌دهد که کهگیلویه و بویراحمد کمترین آسیب و بهترین فضای کسب‌وکار کشور را در سال گذشته داشته است ضمن اینکه تاکنون از ۲۳۵ مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ۲۳۱ مورد آن عملیاتی شده؛ اما باوجوداین اتفاقات اما رتبه استان در فضای کسب‌وکار همچنان پایین مانده که ناشی از مغایرت بیلان کاری مدیران با شرایط موجود است.

کیانی پور با تأکید بر اینکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان درصدد شناسایی و حذف چالش‌های فرا روی تولید در استان است، گفت: مسائل بیمه‌ای چالشی بزرگ پیش روی اقتصاد کشور و استان است که باید با سازوکارهایی کارشناسی شده نسبت به رفع آنها اقدام کرد و مانع وارد آمدن زیان به کارفرمایان و سازمان بیمه تأمین اجتماعی شد.

رئیس اتاق یاسوج همچنین چگونگی اخذ مجوزها، موانع بانکی و بیمهٔ تأمین اجتماعی را از دلایل مهم رکود تولید در استان برشمرد.

کیانی پور تصریح کرد: آمار واقعی باید با هماهنگی بخش‌های مختلف باشد و یک تیم از جانب دولت و بخش خصوصی به‌صورت میدانی از وضعیت واحدهای تولیدی بازدید نمایند.

او افزود: در بحث مشکلات پیش روی حوزه کسب‌وکار، مشکلات بانکی، نحوه بگیروببندها و نحوه رفتار آنها با فعالین اقتصادی که علی‌رغم تأکیدات رهبر انقلاب، دولت و قوه قضائیه صورت می‌گیرد، باید از طریق نهادهای مختلف پیگیری و بررسی شود.

در ادامه، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار واحدهای تولیدی استان توسط متولیان در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری، برای انجام برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری به‌طور دقیق و شفاف ارائه شود.

جعفر گوهرگانی اظهار کرد: متولیان هر بخش فعالیت‌های خود را شناسنامه‌دار کنند تا مجوزهای صوری صادر شده از آمارها حذف شوند.

او افزود: باوجود آمار شفاف، تعداد واحدهای فعال در بخش‌های مختلف، میزان اشتغال‌زایی و نوع محصول تولیدی آنها مشخص می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمانی می‌توان برای آینده برنامه‌ریزی کرد که مشخصات، وضعیت فعالیت، نوع محصول، فاصله تا مرکز خرید و صنایع تبدیلی هر واحد تولیدی مشخص شود.

گوهرگانی گفت: باید وضعیت واحدهای صنعتی، معدنی، گردشگری، کشاورزی و سایر مواردی که به بهبود فضای کسب‌وکار استان کمک می‌کند به‌صورت دقیق و به تفکیک بخشی و شهرستانی برای نشست بعدی شورای گفت‌وگو به‌صورت کتبی بررسی شود.

او با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی از ارائه آمار غلط سود نمی‌برد، گفت: اطلاعات نادرست از واحدهای تولیدی، ناهنجاری در تصمیم‌گیری برای توسعه اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.

گوهرگانی افزود: سهم بانک‌ها از فعالیت واحدهای تولیدی نیز به‌طور دقیق احصا و نسبت به سال قبل ارزیابی شود.

موضوعات :
در همین رابطه