رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق تبریز در دیدار با مدیرعامل بانک صنعت و معدن مطرح کرد

ایجاد بانک‌های منطقه‌ای راهکاری برای حل مشکلات تولید

رئیس اتاق تبریز در دیدار با مدیرعامل بانک صنعت و معدن، گفت: در طرح پایش کسب‌وکار اتاق ایران، دشواری تأمین منابع مالی از مؤثرترین مؤلفه‌های مانع کسب‌وکار عنوان شده است و ایجاد بانک‌های منطقه‌ای، راهکاری است که می‌تواند به حل این مسئله و مشکل کمک کند.

06 مرداد 1398
کد خبر : 29655
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 مدیرعامل بانک صنعت و معدن با هیات نمایندگان اتاق تبریز و روسای تشکل‌های اقتصادی استان آذربایجان شرقی دیدار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در این دیدار، با قدردانی از حمایت‌های بانک صنعت و معدن از واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: بانک صنعت و معدن حدود 47 درصد از منابع خود را در قالب تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت که این اقدام در سال رونق تولید، تحولات مؤثری در بهبود مؤلفه‌های اقتصادی همچون ایجاد اشتغال، کاهش تورم، افزایش ارزش پول ملی و داشته و به حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور کمک کرده است.

یونس ژائله با یادآوری این موضوع که جمعیت استان آذربایجان شرقی حدود 4.8 درصد از جمعیت کشور و منابع مالی استان حدود 2.6 درصد از منابع ملی است افزود: این استان در جذب منابع مالی در کشور رتبه 21 را به خود اختصاص داده که با توجه به ظرفیت‌های استان باید تلاش شود استان در جایگاه شایسته خود قرار گیرد.

ژائله با اشاره به این نکته که در طرح پایش کسب‌وکار توسط اتاق ایران، غیرقابل‌پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه و دشواری تأمین منابع مالی از مؤثرترین مؤلفه‌های مانع کسب‌وکار بوده‌اند، اظهار کرد: ایجاد بانک‌های منطقه‌ای راهکاری برای حل این مسئله و مشکل اقتصادی مناطق مختلف کشور است که طرح آن در جریان حضور عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی در اتاق تبریز ارائه شد و او وعده داد اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

رئیس اتاق تبریز تأکید کرد: منابع مالی قابل‌توجهی در کشور وجود دارد که افراد زیادی نیز مشتری این منابع هستند و فقط همتی مضاعف لازم است تا در سال رونق تولید، این منابع در راستای تحقق توسعه اقتصادی و صنعتی به فعالان صنعتی و تولیدی اختصاص پیدا کند.

ژائله با خاطرنشان کردن این موضوع که آذربایجان شرقی به‌عنوان قطب صنایع غذایی کشور مطرح است، گفت: 24 درصد از اشتغال استان در حوزه صنایع غذایی است که با حمایت بانک صنعت و معدن می‌توانیم با تکمیل زنجیره تولید می‌توانیم شاهد تحولات اقتصادی عظیمی در استان و کشور باشیم.

او با یادآوری این موضوع که عمده واحدهای تولیدی و صنعتی استان جزء واحدهای کوچک و متوسط محسوب می‌شوند، افزود: اتاق تبریز درصدد است با رتبه‌بندی فعالان اقتصادی استان با توجه به مؤلفه‌هایی همچون: میزان ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، میزان پرداخت مالیات و ارزش‌افزوده، میزان صادرات و ارزآوری به کشور امکان تشخیص اهلیت فعالان اقتصادی برای مسئولان امر سهل وصول باشد.

در ادامه، حسین مهری، مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تأکید بر اینکه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در سال رونق تولید، هدف اصلی این بانک است، گفت: فعالان اقتصادی و صنعتی کشور به‌عنوان سرداران اقتصادی در جنگ اقتصادی مطرح هستند و بانک صنعت و معدن وظیفه خود می‌داند که در کنار سرداران اقتصادی کشور قرار گیرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تأیید این نکته که میزان تأمین سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌های کشور پایین است، از فعالان اقتصادی استان خواست تا امکان گردش مالی حساب‌های خود در این بانک را به‌منظور همکاری بیشتر افزایش دهند.

مهری حمایت از ظرفیت‌های معدنی و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی را جزو اولویت‌های این بانک برشمرد و افزود: با افزایش اختیارات شعب این بانک در استان‌ها امکان حمایت بیش‌ازپیش فعالان اقتصادی در کشور و استان آذربایجان شرقی فراهم خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه