رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

قوانین برای سرمایه‌گذاران دست وپا گیرند

رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیران باید برای جذب سرمایه‌گذار با یکدیگر رقابت کنند، گفت: آن مدیرانی موفق هستند که دست سرمایه‌گذاران را بگیرند.

14 مرداد 1395
کد خبر : 2982
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

علی لاریجانی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه پارک آبی قم که در بوستان غدیر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: افتتاح پروژه‌هایی که در این ایام انجام می‌شود را باید به فال نیک گرفت.

وی از سرمایه‌گذار پارک آب و تاب و نیز مساعدت‌های شهرداری، استانداری و دیگر مسئولانی که در این پروژه همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد و افزود: این پروژه نمونه‌ای از کارآفرینی است و می‌تواند همانند آن در دیگر نقاط کشور هم اتفاق افتد، اگر سرمایه‌گذارانی که این چنین ایده‌هایی را دارند حمایت شوند و زمینه برای اجرایی کردن ایده آنها فراهم شود.

اهم اظهارات رییس مجلس را بخوانید؛

*در شرایط فعلی بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پول در دست مردم قرار دارد،  اکنون که این منابع در اختیار مردم است و آن‌ها علاقه‌مند به تولید هستند باید زمینه برای ورود این منابع به تولید و کارآفرینی فراهم شود؛ چراکه اگر امروز دچار لکنت در تولید هستیم به دلیل فراهم نبودن این زمینه‌هاست.

*کسی که می‌خواهد امروز کار تولیدی را شروع کند، باید از هفت خوان رستم عبور کند که این موجب منصرف شدن سرمایه‌گذار می‌شود؛ سیستم اداری ما مشکلاتی را ایجاد می‌کند که شاید این به خاطر وسیع بودن آن است.

*«علاقه‌مندی برای تولید در بین مردم و سرمایه‌گذاران وجود دارد، آن مدیرانی موفق هستند که دست سرمایه‌گذاران را بگیرند.

*باید کمک کرد تا سرمایه‌گذاران با علاقه زیاد و اطمینان خاطر وارد شوند، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در قم وجود دارد و مدیران باید برای جذب سرمایه‌گذار با یکدیگر رقابت کنند که این عامل آبادانی قم و دیگر استان‌ها خواهد بود.

*برخی مقررات ممکن است برای سرمایه‌گذاران دست و پا گیر باشد، مسئولان این قوانین مزاحم را معرفی کنند تا آن ها را در مجلس مطرح و از میان برداریم.

*چند قانون در مجلس برای بهبود فضای کسب و کار تصویب شد، اما در اجرای آن ها تعلل‌هایی رخ داده است که پیگیر موضوع هستیم.

*ظرف سه سال گذشته واردات از ۶۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است،  این نشان می‌دهد که می‌شود با واردات کمتر کشور را اداره کرد؛ چرا که عمده این واردات مربوط به بخش‌های خاص می‌شود.

*امروز ظرفیت‌های مهندسی و کارآفرینی در کشور از پتانسیل خوبی برخوردار است که می‌توان از آن در جهت تولید بهره گرفت.

*مهم‌ترین موضوع در قراردادهای نفتی این است که باید انتقال تکنولوژی به داخل کشور فراهم شود.

*{با اشاره به به خیل عظیم نیروی کار که از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل}: اگر این نیروی کار و منابعی که در اختیار است به هم ربط داده شوند زمینه رشد و آبادانی هم فراهم خواهد شد.

در همین رابطه