رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز

پژوهش‌های اتاق باید منجر به بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه اقتصادی شود

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز در شورای پژوهشی این اتاق تأکید کرد: پژوهش‌های اتاق بازرگانی باید منجر به بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه اقتصادی شود.

19 مرداد 1398
کد خبر : 29832
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: پژوهش‌های اتاق بازرگانی باید منجر به بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه اقتصادی شود و تحقق این دو محور اصلی و زمان‌بندی پروژه‌ها باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

جمال رازقی در شورای پژوهشی اتاق شیراز، مسائل بانکی را از عمده‌ترین مشکلات فعالان بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: اعتقاد ما بر این است که تولیدات و خروجی‌های شورای پژوهش اتاق باید کاملاً کاربردی و قابل‌استفاده باشد.

او ادامه داد: با توجه به محدود بودن اعتبارات بخش پژوهش اتاق، برای انجام این پژوهش‌ها نیازمند نقشه راه و اولویت‌بندی هستیم بنابراین این شورا باید سرفصل‌های خود را بر محور فضای کسب‌وکار استان تبیین کند.

رازقی با اشاره به معضلات عدم همکاری برخی از دستگاه‌ها در تهیه طرح‌های پژوهشی و یا استفاده از این طرح‌ها اظهار کرد: به‌زودی شورای هماهنگی حمایت از تولید استان برای رفع مشکلات کلیدی بخش تولید و اقتصاد استان راه‌اندازی می‌شود که تصمیمات این شورا می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

رئیس اتاق شیراز با بیان اینکه شورای پژوهش اتاق یکی از دستاوردهای مهم دوره قبل است اضافه کرد: حاکم کردن نگاه علمی بر پایه فعالیت‌ها می‌تواند مشکلات را کاهش و مسیر توسعه را هموارتر کند.

او ادامه داد: هدف اتاق بازرگانی از انجام طرح‌های پژوهشی، ایفای نقش خود در توسعه استان است لذا در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی فارس بر اساس چارت، شورای پژوهش به‌عنوان مرکز پژوهش‌های اتاق فارس فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند.

محمدصادق حمیدیان، نائب رئیس اتاق شیراز نیز گفت: موضوع‌های ویژه‌ای در شهر شیراز وجود دارد که هرکدام از آنها نیاز مبرم به پژوهش دارد و عدم رسیدگی به آنها همه بخش‌ها را درگیر می‌کند.

او با اشاره به تصمیمات جزیره‌ای و فرار دستگاه‌های اجرایی از موضوع پژوهش عنوان داشت: به‌عنوان‌مثال سیل یکی از اقداماتی بود که پژوهش‌های در سال‌های گذشته بر روی آن انجام شده بود اما موردتوجه قرار نگرفته بود و این در حالی است که عدم توجه به مسائل موجود می‌تواند مخاطرات بزرگی را ایجاد کند.

یلدا راهدار، عضو هیات رئیسه اتاق شیراز هم گفت: رویکرد ما در شورای پژوهش اتاق بازرگانی هدایت تقاضا و ارائه راهکارهای عملی برای کاربردی کردن نیازهای بخش اقتصاد استان است.

به گفته او، تلاش شورای پژوهش اتاق بازرگانی بر این است که گره‌ای از مشکلات بخش اقتصاد استان حل شود.

عباس عباسی دبیر شورای پژوهش اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: این شورا در حال حاضر از هسته‌های مختلفی ازجمله اقتصاد کلان، مدیریت خدمات گردشگری، صنایع تبدیلی و صنعت و معدن تشکیل شده است که با توجه به افزایش کمیسیون‌های تخصصی اتاق در حال بازنگری و افزایش این هسته‌ها هستیم.

او با بیان اینکه شورای پژوهش حوزه تفکری اتاق بازرگانی است بیان کرد: سال گذشته حدود 150 پژوهشگر با این شورا تعامل داشتند که بهره‌گیری از صاحب‌نظران و مشخص کردن رویه جدید برای ورودی و خروجی این شورا از برنامه‌های امسال ماست.

عباسی اظهار کرد: در حال حاضر شش طرح پژوهشی در این شورا در حال انجام است که بین 30 تا 90 درصد پیشرفت دارند.

او ادامه داد: در انجام فعالیت‌های پژوهشی زمان و هزینه‌بر بودن فعالیت‌ها از چالش‌های مهم ماست و این در حالی است که هرگونه هزینه در این بخش سرمایه‌گذاری است.

موضوعات :
در همین رابطه