رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق قزوین در دیدار با سفیر فرانسه در تهران

اقتصاد ایران را بدون نفت اداره می‌کنیم

رئیس اتاق قزوین در دیدار با سفیر فرانسه گفت: بازگشت تحریم‌ها سبب شده تا سعی کنیم اقتصاد خود را بدون اتکا به نفت اداره کنیم و در همین وضعیت در تعامل با دولت به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی هستیم.

23 مرداد 1398
کد خبر : 29883
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، اتکای اقتصاد کشور را به درآمدهای نفتی کاهش داده و باعث شده برنامه‌ریزی‌ها به سمت اداره اقتصاد بدون اتکا به نفت برود.

مهدی بخشنده در دیدار با سفیر فرانسه در تهران، افزود: اتاق بازرگانی به‌مثابه باشگاه فعالان بخش خصوصی است و با ارتباط تنگاتنگ با بخش‌های دولتی تلاش داریم تا مسائل و مشکلات پیش روی بخش خصوصی در قزوین را مرتفع کنیم.

او ادامه داد: در شرایط کنونی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌های ظالمانه ما را علیه کشور وضع کرده است، توانسته‌ایم با این روش واحدهای تولدی خود را فعال نگهداریم.

رئیس اتاق قزوین خطاب به سفیر فرانسه در تهران گفت: از اروپا تقاضا داریم تا اینستکس تنها مختص به مواد غذایی و دارویی نباشد و زمینه لازم را برای تبادلات تجاری بین ایران و اروپا فراهم کند.

بخشنده افزود: فرانسه همکاری‌های اقتصادی خوبی با ایران دارد و تجار این کشور در قزوین نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امیدواریم این مراودات اقتصادی تداوم داشته باشد.

او با بیان اینکه بخش خصوصی در قزوین فعال و توانمند است، اظهار کرد: در نظر داریم تا از توانمندی‌های این بخش به شکل بهتر و بیشتری برای توسعه این استان استفاده شود.

در ادامه سفیر فرانسه در تهران گفت: نظر ما این است که جمهوری اسلامی ایران باید از منافع اقتصادی معاهده برجام بهره‌مند باشد.

فیلیپ تیه بو در دیدار با رئیس اتاق قزوین افزود: تحریم‌ها مشکلاتی را برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است اما ما دوست داریم که این کشور از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند باشد.

او گفت: تحریم‌ها شرکت‌های فرانسوی که در ایران فعالیت می‌کنند را تحت تأثیرات منفی قرار می‌دهد و مقامات فرانسوی تلاش دارند تا از تنش‌ها میان آمریکا و ایران بکاهند.

سفیر فرانسه در تهران تصریح کرد: مکانیسم اینستکس می‌تواند در شرایط تحریم‌ها، به تعاملات مالی بین ایران و اروپا کمک کند و ابزار مفیدی برای توسعه تدریجی روابط مالی ایران با کشورهای اروپایی و همچنین چین و روسیه و حتی هند باشد.

تیه بو با اشاره به تلاش‌هایش برای تسهیل در صدور روادید برای سفر تجار و بازرگانان ایرانی به فرانسه، گفت: زمان صدور روادید کاهش یافته است و تلاش می‌شود برای سفر تجار و بازرگانان در این خصوص تسریع لازم بخشیده شود.

او افزود: علاوه بر توسعه روابط اقتصادی در زمینه‌های علمی و فرهنگی نیز خواهان تقویت همکاری‌ها با ایران هستیم.

تیه بو با اشاره به فعالیت چند شرکت فرانسوی در قزوین، گفت: از این بابت خوشحالیم و باید اذعان کرد این شرکت‌ها موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرده‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه