رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ارومیه در شورای گفتگوی آذربایجان غربی

بهبود فضای کسب‌وکار نیازمند تعامل جدی مسئولان و بخش خصوصی است

رئیس اتاق ارومیه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان در شاخص‌های بهبود فضای کسب‌وکار بهار ۱۳۹۸ رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، بهبود فضای کسب‌وکار رفع چالش‌های این حوزه را نیازمند تعامل جدی مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی دانست و بر لزوم توجه به این مسئله تأکید کرد.

02 شهریور 1398
کد خبر : 30003
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی با حضور محمدمهدی شهریاری، استاندار، حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق ارومیه برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: بر اساس رتبه‌بندی ارائه شده آذربایجان غربی در شاخص‌های بهبود فضای کسب‌وکار در بهار ۱۳۹۸ رتبه نخست کشوری را با شاخص ۵.۴ کسب کرده است که شاخص میانگین کل کشور ۶.۱۷ است که هرچقدر این عدد کوچک‌تر شود نشان از بهبود فضای کسب‌وکار دارد.

حسن انتظار در چهارمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان افزود: تثبیت و ارتقای این جایگاه نیازمند اهتمام جدی و تعامل دولت و بخش خصوصی است.

وی افزود: فضای کسب‌وکار در سه شاخص دشواری تأمین مالی از طریق بانک‌ها، بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین و غیرقابل‌پیش‌بینی و تغییر قیمت مواد اولیه در نامساعد شدن فضای کسب‌وکار بیشترین سهم را داشته است که امید است با تلاش مسئولین این شاخص‌ها نسبت به فضای کسب‌وکار کشوری بهبود یابد.

انتظار افزود: این آمایش میان ۱۷۸ نفر از فعالین اقتصادی صورت پذیرفته که ۶۶٪ آنها به ۲۸ شاخصه مطروحه این سؤالات پاسخ داده‌اند که مشارکت بالا بخش خصوصی باعث شفاف شدن فضا جهت برنامه‌ریزی در حوزه رونق تولید استان خواهد شد.

در ادامه این جلسه محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کسب رتبه اول استان در بهبود فضای محیط کسب‌وکار گفت: بر اساس پایش انجام گرفته توسط اتاق ایران و تشکل‌های بخش خصوصی، آذربایجان غربی در فصل بهار رتبه نخست بهبود محیط فضای کسب‌وکار را کسب کرده است.

او با تأکید بر اینکه حفظ این جایگاه مستلزم حذف شاخص‌های نامساعد است افزود: به‌منظور دستیابی به روندی ماندگار در شاخص‌های فضای کسب‌وکار مدیریت استان از طریق تعامل با بخش خصوصی حذف شاخص‌های نامساعد را در دستور کار قرار داده است.

شهریاری در ادامه کاهش نرخ بیکاری در بهار امسال و نیز بهبود شاخص‌های کسب‌وکار را بیانگر اهتمام دولت برای رونق تولید و شکوفایی اقتصادی استان دانست.

در این نشست علاوه بر ارائه گزارش پایش محیط کسب‌وکار آذربایجان غربی، مسائل مربوط به دام و طیور، مشکلات مربوط به تقسیط مالیاتی واحدهای تولیدی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه