رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در دهمین نشست هیات رئیسه اتاق سمنان مطرح شد

اجتناب از موازی کاری در رتبه‌بندی فعالان اقتصادی

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در نشست هیات رئیسه این اتاق که به بررسی آئین‌نامه و طرح رتبه‌بندی تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر اختصاص داشت، با اشاره به اینکه امور مربوط به رتبه بندی تشکلهای و فعلان اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شده است، تاکید کرد باید در این مسیر از هرگونه موازی کاری اجتناب شود و کل این فرایند در اختیار بخش خصوصی باقی بماند.

06 شهریور 1398
کد خبر : 30046
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دهمین نشست هیات رئیسه با محوریت بررسی پیش‌نویس «آئین‌نامه و طرح رتبه‌بندی تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر» ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل این اتاق برگزار شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این نشست گفت: طرح رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در سنوات قبل در اتاق ایران مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس «مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران» در سال 1396 تأسیس شده است.

جمعه‌ای اهداف این مرکز را شفاف‌سازی، ایجاد تمایز بین بنگاه‌های اقتصادی، رقابت‌پذیری، اعتمادآفرینی، تسهیل جذب سرمایه و فناوری و گسترش تعامل با اقتصاد جهانی اعلام بیان کرد و ادامه داد: این مرکز موفق شده است الگوی بومی رتبه‌بندی بومی را طراحی نماید و با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم توانسته 1700 فعال اقتصادی را پایش و رتبه‌بندی نماید.

او متذکر شد: در همایش تشکل‌ها که در هفته گذشته در سالن اجتماعات اتاق ایران برگزار شد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید مؤکد داشت که ساماندهی تشکل‌ها و رتبه‌بندی باید توسط بخش خصوصی اجرایی بشود.

به عقیده رئیس اتاق سمنان، ساماندهی تشکل‌ها و رتبه‌بندی باید توسط بخش خصوصی اجرایی شود چراکه اقدام امورات موازی در سطح ملی باعث می‌شود کل مسائل کشور دچار بوروکراسی اداری شود.

پیش‌نویس آئین‌نامه و طرح رتبه‌بندی تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر تاکنون چهار بار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد ویرایش قرار گرفته است.

در ادامه این نشست اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی سمنان مزایا و مشوق‌های پیش‌نویس مذکور را مورد بررسی قرار داده و نظرات کارشناسی را اعلام کردند.

موضوعات :
در همین رابطه