شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

[راهبرد کمیسیون‌های اتاق ایران-5] گفت‌وگو با محمد جعفری

اولویت اصلی ما حل مشکلات بنیادین تجارت در دوران تحریم است

حل مشکلات بنیادین تجارت در دوران تحریم، از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که به گفته محمد جعفری رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق ایران قرار است در این دوره از فعالیت کمیسیون با جدیت پیگیری شود.

06 شهریور 1398
کد خبر : 30061
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سید محمد جعفری رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق ایران در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این کمیسیون در دوره نهم پرداخته است.

به اعتقاد او، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید مورد توجه قرار گیرد، تعامل و ارتباط میان همه دستگاه‌‌های اجرایی است.

جعفری تعامل مستمر و اخذ امضا از مدیران دولتی را از دستاورد‌های مهم کمیسیون مدیریت واردات در دوره قبل دانست و  از برنامه‌ریزی این کمیسیون در راستای تقویت و ارتباط دو جانبه با کلیه نمایندگان دستگاه‌ها و کمیسیون‌های مرتبط و برنامه‌ریزی برای شرکت مستمر آنها در جلسات این کمیسیون خبر داد.

جعفری تشکیل کارگروه‌های مرتبط با تسهیل تجارت را یکی دیگر از برنامه‌های تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق ایران اعلام کرد و افزود: این کارگروه های تخصصی در حوزه‌های مختلف با واردات تشکیل و از اعضای 36 نفره کمیسیون، حداقل 3 نفر در هریک از کمیسیون‌ها عضو خواهند بود تا موضوعات مطرح شده در این کارگروه‌ها پیگیری شود.

جعفری ایجاد  هم صدایی  و همفکری میان کلیه تشکل‌های وارداتی را از دستورکارهای مهم این دوره کمیسیون مدیریت واردات دانست و تصریح کرد: در همین راستا، در دوره قبل مرام‌نامه‌ای به امضای هیات رئیسه اتاق ایران، فدراسیون واردات و... رسیده است و بر اساس آن تلاش می‌شود تا با یک گفتار و یک نظر در مجامع مختلف شرکت و مسائل را پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات همچنین برنامه‌های این کمیسیون را در حوزه بین الملل تشریح کرد و تقویت و توسعه ارتباط بخش خصوصی با معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه را کلید موفقیت در حوزه تجارت خارجی دانست. جعفری در همین زمینه تاکید کرد که ارتباط با کاردارها و رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف، هم در حوزه واردات و هم صادرات سرلوحه فعالیت‌های این دوره کمیسیون است.

در همین رابطه