رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

طی حکمی از سوی رئیس جمهور

غلامحسین شافعی به عضویت شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد

رئیس جمهور در حکمی سید محمدصادق خرازی، محمدحسین ایمانی خوشخو و غلامحسین شافعی را به عضویت «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» منصوب کرد.

27 شهریور 1398
کد خبر : 30311
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس جمهور در حکمی سید محمدصادق خرازی، محمدحسین ایمانی خوشخو و غلامحسین شافعی را به عضویت «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» منصوب کرد.

 متن حکم حسن روحانی به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سید محمدصادق خرازی

جناب آقای دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو

جناب آقای غلامحسین شافعی

 با عنایت به تبصره دو ماده واحده قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب ۱۳۹۸.۴.۲۴ و با استناد به ماده (۳) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۱۳۸۲.۱۰.۲۳ مجلس شورای اسلامی، بنا به پیشنهاد وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به موجب این حکم به عضویت «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

 حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به ریاست رئیس جمهور یا‌ معاون اول رئیس جمهور و عضویت رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزرای ‌امور خارجه، مسکن و شهر سازی، راه و ترابری، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم،‌تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش و رؤسای سازمانهای‌ مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و حفاظت محیط‌ زیست و چهار نفر کارشناس خبره با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و‌ حکم رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دبیر شورای عالی خواهد ‌بود و دبیرخانه شورای عالی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل می‌شود؛ همچنین ‌تبصره 2 این قانون تاکید کرده است که کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها، نهادها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی،‌ شهرداری‌ها و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است در‌حدود وظایف قانونی خود، موظف به اجرای مصوبات این شورای عالی هستند.

 وظایف و اختیارات شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به شرح زیر‌ است:

‌الف - تصویب سیاست‌ها، خط مشی‌ها و برنامه‌های کلان امور میراث فرهنگی و‌ گردشگری.

ب - جلب حمایت بخش‌های دولتی و غیردولتی و بخش تعاونی و خصوصی برای‌ تحقق اهداف بخش میراث فرهنگی و گردشگری.

ج - فراهم‌کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و افزایش سهم آن در امور ‌مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری.

‌د - کلیه وظایف قانونی که تا قبل از تصویب این قانون بر عهده شورای سازمان ‌میراث فرهنگی کشور و شورای عالی ایرانگردی و جهانگردی بوده است.

‌هـ - سایر وظایف و اختیارات تعیین شده برای شورای مذکور در این قانون.

 

موضوعات :
در همین رابطه