رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

رشد انفجاری شاخص بورس در اول مهر

شاخص بورس تهران در اولین روز از فصل پائیز 9367 واحد معادل 3.1 درصد رشد کرد و به رقم بی‌سابقه 311 هزار و 483 واحد رسید. با این میزان رشد، ارزش بورس اوراق بهادار تهران به بیش از هزار و 138 هزار میلیارد تومان رسید که تقریباً معادل 100 میلیارد دلار است.

01 مهر 1398
کد خبر : 30369
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شاخص بورس تهران امروز با رشدی کم‌سابقه مواجه شد و با افزایش 9367 واحدی، 3.1 درصد نسبت به روز قبل رشد کرد.

با این میزان رشد، رقم شاخص کل بورس تهران روی 311 هزار و 483 واحد ایستاده که تاکنون بی‌سابقه بوده و ارزش این بازار را به بالای هزار و 138 هزار میلیارد تومان، تقریباً معادل 100 میلیارد دلار رساند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در جلسه معاملاتی امروز، همه شاخص‌های بازار سرمایه با رشد مواجه شدند. شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۵۱۷ واحد افزایش معادل ۳.۱ درصد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن با ۲۱۶۵ واحد رشد معادل ۲.۴۷ درصد افزایش یافت.

همچنین شاخص قیمت هم‌وزن با ۱۴۴۹ واحد افزایش، معادل ۲.۴۷ درصد رشد کرد و شاخص آزاد شناور با ۱۰۱۰۱ واحد رشد، معادل ۲.۹ درصد بالا رفت.

در جریان معاملات امروز بورس تهران، ۷ نماد «فارس با ۱۰۶۴ واحد، فولاد با ۵۴۷ واحد، فملی با ۵۳۱ واحد، رمپنا با ۳۷۰ واحد، پارس با ۳۶۵ واحد، پارسان با ۳۴۳ واحد و شپنا با ۲۸۵ واحد» رشد، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

درعین‌حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «کماسه، فارس، ولغدر، غپینو، کساوه، درزاک و بنیرو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خمحور، شگل، کپشیر، کبافق، لسرما، خکمک و واعتبار» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۸۰ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳۵۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در همین رابطه