رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت

توسعه تجارت بدون توجه به شرکت‌های مدیریت صادرات محقق نمی‌شود

مسعود گلشیرازی در نشست مشترک با رئیس سازمان توسعه تجارت و فعالان اقتصادی بخش خصوصی، توجه به شرکت‌های مدیریت صادرات را یکی از الزامات توسعه تجارت دانست و توجه بیشتر دولت به این شرکت‌ها را خواستار شد.

03 مهر 1398
کد خبر : 30391
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در نشست مشترک با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی گفت: مقوله تجارت و صادرات بدون حضور شرکت‌های مدیریت صادرات به‌جایی نمی‌رسد و این موضوع از موضوعات کلیدی امروز ماست چراکه در مقابل 10 هزار واحد صنعتی و تولیدی، تعداد شرکت‌های مدیریت صادرات بسیار اندک است.

مسعود گلشیرازی با اشاره به اینکه از 4 سال پیش توسعه شرکت‌های مدیریت صادرات در دستور کار اتاق اصفهان قرار گرفته است، افزود: شرکت‌های صادراتی استان اصفهان با مشکلاتی مواجه هستند و از سازمان توسعه تجارت انتظار حمایت و حل مشکلات خود را دارند.

او صنعت نساجی را یکی از قدیمی‌ترین صنایع این استان دانست و تصریح کرد: این صنایع افزون بر تولید، در زمینه صادرات نیز با مشکلاتی مواجه هستند که حل مشکلات آنها نباید فراموش شود.

رئیس اتاق اصفهان لازمه توسعه اقتصادی را توسعه صادرات از طریق بهره‌مندی از نیروهای متخصص و خدوم دانست و با اشاره به اهمیت برندسازی در صادرات گفت: موضوع برند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در دستور کار قرار گرفته و دستورات خوبی هم صادرشده است که برای اجرایی شدن باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق اصفهان توجه ویژه به بحث برند را در کنار موضوعات صادرکنندگان برای توسعه صادرات بسیار حائز اهمیت برشمرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست، گفت: صادرات به کشورهای همسایه اولویت نخست این سازمان است و به همین منظور امسال بیشتر مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده به شرکت‌های صادرکننده به کشورهای همسایه اختصاص می‌یابد.

حمید زادبوم افزود: یکی از برنامه‌های دشمن برای تضعیف اقتصاد ایران حذف شرکت‌های ایرانی از بازارهای جهانی به‌ویژه کشورهای همسایه است بنابراین در چنین شرایطی باید فعالیت‌های خود را در بازارهای منطقه افزایش دهیم.

او تصریح کرد: از ورود به سایر بازارها نیز غافل نیستیم و برای ورود به این بازارها برنامه داریم اما این برنامه‌ها در اولویت بعدی این سازمان است.

زادبوم با اشاره به اینکه صادرات کالاهای بی‌کیفیت تأثیر نامطلوبی بر صادرات و درآمدهای کشور در بخش صادرات دارد بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند از صادرات این کالاها جلوگیری کند برند سازی است و شرکت‌های صادراتی کشور باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

موضوعات :
در همین رابطه