رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یزد در دیدار با سفیر ارمنستان در تهران

بازار ارمنستان ظرفیت‌های بالایی برای حضور فعالان اقتصادی ایران دارد

محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد با آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرفین، بر افزایش همکاری‌ها تأکید شد.

07 مهر 1398
کد خبر : 30449
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق یزد با اشاره به همکاری‌های دوجانبه ایران و ارمنستان، گفت: ظرفیت‌های موجود نشا نمی‌دهد فرصت‌های خوبی برای تأمین نیازهای بازار و سرمایه‌گذاری در ارمنستان برای فعالان اقتصادی ایران وجود دارد و باید زمینه‌های مورد نیاز آن فراهم شود.

محمدرضا قمی در دیدار با سفیر ارمنستان در تهران افزود: یزد دومین شهر تاریخی و اولین شهر خشت خام دنیا است به همین دلیل بین 27 شهر تاریخی شهر یزد با بناهای تاریخی توسط سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

قمی ادامه داد: ازلحاظ صنعتی هم یزد چهارمین شهر صنعتی و دومین استان معدنی برتر در کشور است که 3000 کارخانه در استان وجود دارد که 8000 نوع محصول تولید می‌کنند که تقریباً 400 نوع از محصولات استان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

در ادامه آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران با تأکید بر دیدگاه مثبت در راستای گسترش روابط تجاری بین دو کشور گفت: اقتصاد کلان ارمنستان در چند سال گذشته هیچ افتی نداشته است و رشد GDP حدود 3 درصد بوده است ضمن اینکه بازار ارمنستان بازار هدف کوچکی است اما با توجه به اینکه ارمنستان عضو کشورهای اوراسیا است می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

تومانیان افزود: هفته آینده کنفرانس سران اتحادیه اوراسیا در ارمنستان برگزار خواهد شد و روسای 5 کشور از جمله ایران در ارمنستان حضور خواهند داشت که مطمئناً جلسه خوبی خواهد بود.

سفیر ارمنستان در تهران، در پایان سخنان خود یادآور شد که ارمنستان پتانسیل‌های خوبی برای پیشرفت دارد و ملت ما امید زیادی برای توسعه روابط با ایران دارد. کلیه زمینه‌ها برای توسعه همکاری بین دو کشور موجود است.

موضوعات :
در همین رابطه