رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

خورشید گزدرازی در نشست شورای گفتگوی استان بوشهر

کنگره معین التجار بوشهری برای معرفی این چهره برگزار می‌شود

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بوشهر در نشست شورای گفت‌وگوی این استان بر لزوم معرفی چهره‌های ماندگار به جامعه تأکید کرد و گفت: نه تجار و بازرگانانی خوشنامی در دوران مختلف فعالیت‌های اثرگذار داشته‌اند و اتاق بوشهر برای معرفی یکی از این چهره‌ها کنگره معین التجار بوشهری را برگزار می‌کند.

08 مهر 1398
کد خبر : 30468
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بوشهر در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان گفت: بندر بوشهر از دیرباز در تجارت و بازرگانی کشور نقش‌آفرین بوده و هست و مردم نجیب و فعال استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی قابلیت‌های خود را در بخش‌های گوناگون ازجمله اقتصادی به عرصه ظهور رسانده‌اند که باید این فعالان عرصه اقتصاد به جامعه معرفی شوند.

خورشید گزدرازی با اشاره به برگزاری کنگره ملی معین التجار توسط اتاق بوشهر افزود: از میان تجار و بازرگانان توانمندی که درگذشته فعالیت می‌کردند، نقش حاج محمد معین التجار بوشهری در سیاست و اقتصاد استان بوشهر جاودانه و غرورآفرین است و برگزاری کنگره معین التجار بوشهری نیز در راستای معرفی این چهره برگزار می‌شود.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر در راستای اهداف خود و برای آشنایی نسل جوان جامعه با بزرگان استان و ایجاد امید و انگیزه و با الگوپذیری از چنین انسان‌های بزرگ که باوجود مشکلات متعدد کام استان را با عملکرد خود شیرین کردند برگزاری کنگره ملی معین‌التجار بوشهری را در دستور کار خود قرار داده است.

گزدرازی همچنین با بیان اینکه دومین جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکت اتاق بازرگانی بندر بوشهر، انجمن ملی خرما استان بوشهر آبان ماه امسال در بوشهر برگزار می‌شود، گفت: یکی از توانمندی استان بوشهر تولید و صادرات با کیفیت خرما است.

 رئیس اتاق بوشهر خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه، جشنواره و میز ملی خرما در سال گذشته نقش مهمی در معرفی این ظرفیت استان بوشهر و توسعه صادرات داشته است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان از کسب بالاترین رتبه این شورا در کشور، در فصل بهار خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری مستمر و صدور مصوبات با کیفیت، بر اساس رعایت شاخص‌ها و پایش مستمر آنها و با نظر کارشناسان محترم اتاق ایران، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر در فصل بهار سال جاری موفق به کسب بالاترین رتبه در میان استان‌ها شده است.

گزدرازی در ادامه این نشست، درخواست کرد در راستای هدف‌های رونق تولید ماده ۱۵ آئین‌نامه وصول مطالبات غیر جاری موسسه‌های اعتباری تغییر و اصلاح شود.

وی افزود: بررسی ماده ۳۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزودن تبصره‌های قانونی و یا اصلاح آن ازجمله هدف‌های فعالان اقتصادی است که انتظار می‌رود در راستای اجرای آن گام عملی برداشته شود.

گزدرازی گفت: بررسی راهکارهای اجرایی شدن واگذاری بنادر کوچک و محلی به اشخاص حقوقی غیردولتی از دیگر خواسته‌های بخش خصوصی استان است.

ضرورت جابه‌جایی اسکله صادرات مواد معدنی بندر بوشهر

در پایان عبدالکریم گراوند با بیان اینکه پایانه صادرات مواد معدنی بندر بوشهر باید به خارج شهر انتقال یابد، گفت: به دلیل آلودگی‌های محیط زیستی به‌ویژه در زمینه ایجاد گردوخاک و ضرورت جابه‌جایی اسکله صادرات مواد معدنی موجود در بندر بوشهر از بخش خصوصی انتظار همکاری داریم و در هر مکانی خارج از شهر، ظرفیت لازم برای احداث اسکله صادرات مواد معدنی وجود دارد، با نظر کارشناسی اعلام نمایند تا مقدمات واگذاری محل فراهم شود.

موضوعات :
در همین رابطه