رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

عضو هیات رئیسه اتاق ایران

بهبود فضای کسب‌وکار راهکار اجرایی می‌خواهد

کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در نشست کارشناسی حلقه‌های مفقوده، بهبود فضای کسب‌وکار را یکی از الزامات جذب نقدینگی به حوزه‌های سرمایه‌گذاری و مولد دانست و تأکید کرد برای بهبود فضای کسب‌وکار هم عزم ملی برای بهبود زیرساخت‌های فرهنگی نیاز است و هم باید برای راهکارهای اجرایی ارائه شود.

08 مهر 1398
کد خبر : 30470
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق ایران یکی از عوامل نامناسب بودن فضای کسب‌وکار را مسائل فرهنگی دانست و گفت: بهبود فضای کار نیازمند کار اجرایی است، باید از افرادی که صاحب تریبون هستند برای بهبود زیرساخت‌های فرهنگی فضای کسب‌وکار استفاده کرد و خود مردم نیز باید پای‌کار باشند و یاد بگیرند که کار و تلاش کنند.

کیوان کاشفی در سومین نشست کارشناسی «حلقه‌های مفقوده» با اشاره به اثرگذاری عوامل موجود در فضای کسب‌وکار بر مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود نقدینگی کشور وارد عرصه سرمایه‌گذاری نشود، نامناسب بودن فضای کسب‌وکار است و تا زمانی که قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار واقعاً اجرایی نشود، جذب نقدینگی در عرضه سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه حجم نقدینگی در اقتصاد ایران به 2000 هزار میلیارد تومان رسیده، تصریح کرد: در کنار این نقدینگی قابل‌تأمل، هم‌ظرفیت‌های چشمگیری برای سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کشور وجود دارد و هم‌توان علمی بالایی داریم اما بهبود فضای کسب‌وکار که می‌تواند رابط این دو موضوع باشد، تاکنون محقق نشده است.

رئیس اتاق کرمانشاه خوب شدن وضعیت حکمرانی از سوی دولت، قوه‌های قضاییه و مقننه، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی را عامل دیگری دانست که می‌تواند به بهبود فضای کسب‌وکار کمک کند.

کاشفی در ادامه اشاره‌ای به برگزاری جلسات کارشناسی حلقه‌های مفقوده داشت و تأکید کرد: در این جلسات افرادی از سه طیف اساتید دانشگاه و کارشناسان، فعالان بخش خصوصی و بخش دولتی گرد هم می‌آیند تا در قالب این مثلث مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی به‌صورت کارشناسی بررسی شود.

به گفته او هدف ما از برگزاری جلسات کارشناسی حلقه‌های مفقوده این است که چند پیشنهاد اجرایی برای رفع مشکلات اقتصادی از دل جلسات تدوین شود و در اختیار مسئولان قرار بگیرد.

در همین رابطه