رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در همایش بوم گردی و فعالان حوزه گردشگری استان یزد، با اشاره به ظرفیت صنعت گردشگری برای ایجاد اشتغال، گفت: دولت مبالغ کلانی را برای ایجاد اشتغال روستایی اختصاص داده که می‌تواند در حوزه گردشگری مورد استفاده قرار گیرد

09 مهر 1398
کد خبر : 30482
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید در سال گذشته و برای اشتغال روستاها بیش از 18 هزار میلیارد تومان اختصاص داد که بیش از 13 هزار و 500 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

محمد امید در همایش بوم گردی و فعالان حوزه گردشگری استان یزد، افزود: از کل این مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه بوده است و پرداخت این تسهیلات در سال جاری نیز ادامه دارد.

او خاطر نشان کرد: در 40 سال گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی در روستاها انجام شده و در حال حاضر 39 هزار روستای بالای 20 خانوار و 60 هزار آبادی در کشور داریم و بیش از 95 درصد جمعیت روستایی کشور در این روستاها سکونت دارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: استان یزد در جذب منابع از استان‌های فعال کشور بوده و در ایجاد واحدهای بوم گردی نیز از استان‌های سرآمد کشور است ضمن اینکه در بخش گردشگری در ردیف استان‌های نخست کشور قرار دارد.

امید افزود: بیش از 120 واحد بوم گردی در استان یزد وجود دارد و همچنین تعدادی نیز در دست اقدام و احداث است. بنابراین این استان خاستگاه بوم گردی کشور است و همراه شدن این تعداد بوم گردی با مهمان‌نوازی، برخورد خوب و مهربانی مردم یزد با گردشگران موجب شده موفقیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری به دست آورند.

دولت با توسعه گردشگری مشکل بیکاری را حل کند

رئیس اتاق یزد نیز در این مراسم، گفت: یکی از دغدغه‌های مدیران کشور بحث اشتغال زنان و جوانان است و زمانی که توسعه گردشگری می‌تواند 10 درصد اشتغال را پوشش دهد، نباید مغفول بماند.

محمدرضا قمی با اشاره به بیانیه سازمان جهانی که عنوان می‌کند در گردشگری تا پنج سال آینده سریع‌ترین نرخ اشتغال را نسبت به سایر بخش‌ها تجربه می‌کند و زنان و جوانان نقش اصلی کار را در این بازار ایفا خواهند کرد، افزود: دولت با توجه به وضعیت نابسامان اشتغال در کشور باید تلاش کند تا به توسعه گردشگری دست پیدا کند تا از این طریق بسیاری از مشکلات و معضلات کشور را حل کند.

موضوعات :
در همین رابطه