رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با سفیر ایتالیا

بخش خصوصی بازیگر اصلی حوزه تجارت در زمان تحریم است

در دیدار رئیس اتاق اصفهان و سفیر ایتالیا در تهران، بر تداوم همکاری‌های دوجانبه در دوره تحریم تأکید شد. مسعود گلشیرازی در این دیدار تأکید کرد: در شرایط تحریم فقط بخش خصوصی می‌تواند به ارتباط بین کشورها کمک کند و مبادلات تجاری را به سرانجام برساند.

13 مهر 1398
کد خبر : 30521
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با سفیر ایتالیا در ایران بر نقش مؤثر بخش خصوصی در تعامل کشورها در زمان تحریم تأکید شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار، ضمن تبیین مزیت‌های اقتصادی این استان اصفهان گفت: با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، حجم صادرات کشور نسبت به سال گذشته افزایش و میزان بیکاری کاهش یافته است و آمار و ارقام نشان‌دهنده فعالیت شرکت‌ها و فعالان اقتصادی با وجود تحریم‌های موجود است.

مسعود گلشیرازی، با تأکید بر این نکته که ایتالیا با وجود تحریم‌ها همکاری خوبی با ایران داشته است، گفت: در شرایط تحریم فقط بخش خصوصی می‌تواند به ارتباط بین کشورها کمک کند و فارغ از محدودیت‌های ظالمانه‌ای که وضع شده، به انجام مبادلات تجاری بپردازد.

در این دیدار جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران نیز از علاقه‌مندی شرکت‌های ایتالیایی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی همچون گذشته خبر داد و گفت: شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها برای ما یک چالش بوده و کوشش خواهیم کرد که بهتر عمل کنیم.

پرونه افزود: تحریم‌ها به نفع کشورهای اروپایی نیز نبوده و در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا تنها کشوری است که با ایران تبادلات مالی دارد.

او همچنین از افتتاح یک شرکت مشترک ایرانی و ایتالیایی تا دو هفته آینده خبر داد.

در ادامه فرشته امینی، عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان، از تمایل سرمایه‌گذاران ایرانی برای انجام مبادلات با شرکت‌های ایتالیایی خبر داد و گفت: آشنا نبودن فعالان اقتصادی ایرانی از ضوابط و شرایط موجود در ایتالیا، مانعی برای فعالیت بوده و لازم است با همکاری سفارت ایتالیا، سمینار و برنامه‌های آموزشی به‌منظور تبادل اطلاعات و آشنایی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران برگزار شود.

نایب‌رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات در ادامه، طولانی بودن فرایند اخذ ویزا برای ورود به ایتالیا را موجب از دست رفتن زمان شرکت در نمایشگاه‌های این کشور دانست و افزود: لازم است برای فعالان اقتصادی که مایل به شرکت در نمایشگاه‌ها هستند، در کوتاه‌ترین زمان ویزا صادر شود.

موضوعات :
در همین رابطه