رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق تبریز در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران

بخش خصوصی محور اصلی توسعه تجارت با همسایگان است

بنیاد حسین ‌اف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با یونس ژائله رئیس اتاق تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار بر لزوم تقویت نقش بخش خصوصی دو کشور در توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی تأکید کردند.

13 مهر 1398
کد خبر : 30524
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به‌منظور گسترش روابط اقتصادی با ایران، خصوصاً استان آذربایجان شرقی با رئیس اتاق تبریز دیدار کرد و با اشاره به ظرفیت‌ها و مشترکات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار امیدواری کرد: با بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های تجاری فعالان اقتصادی دو کشور، گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه بیش‌ازپیش افزایش یابد.

حسین اف با اشاره به تحولات جهانی در تمام حوزه‌ها، افزایش 74 درصدی روابط اقتصادی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را نشانه علاقه‌مندی مردم و مسئولان دو کشور برای گسترش همکاری دوجانبه خواند و یادآور شد: فضا برای گسترش همکاری‌های دوجانبه فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از هر زمان دیگری مهیا است.

او با تأکید بر این نکته که در سال‌های اخیر روسای جمهور دو کشور در راستای افزایش روابط دوجانبه 12 ملاقات با هم با همدیگر داشته‌اند، یادآور شد: هر دو دولت برای گسترش روابط، اقدامات مؤثری تاکنون انجام داده‌اند و وقت آن رسیده که از ظرفیت فعالان اقتصادی ایران و آذربایجان در بخش خصوصی، در توسعه روابط بهره‌برداری شود.

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز در این دیدار با اشاره به شاخصه اقتصادی و تجاری بودن مردم استان اظهار امیدواری کرد: با برطرف کردن مشکلات موجود در گسترش روابط اقتصادی دو کشور روابط دوجانبه در راستای توسعه اقتصادی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان بیش از بیش گسترش یابد.

ژائله، ایجاد تعرفه‌های ترجیحی، اعزام و پذیرش هیات های اقتصادی و تجاری و تشکیل شرکت‌های مشترک تجاری از طرف دو کشور را از جمله اقدامات مؤثر در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه خواند و افزود: با همکاری و هم‌افزایی فعالان اقتصادی دو کشور امکان حضور موفق و مؤثر در بازارهای ثالث فراهم خواهد شد.

او با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع سنگین همچون تراکتورسازی و خدمات فنی و مهندسی و... را بستری مناسب برای افزایش همکاری‌های دوجانبه خواند و تولید مشترک خودرو در این جمهوری را از جمله اقدامات مهم ایران در گسترش روابط تجاری فی‌مابین خواند.

موضوعات :
در همین رابطه