رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق کرج خبر داد

راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان البرز

رئیس اتاق کرج از راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان البرز خبر داد و گفت: این کلینیک به‌صورت تخصصی نیازهای بخش صنعت را بررسی کرده و راهکاری رفع آنها را ارائه می‌دهد.

13 مهر 1398
کد خبر : 30535
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان البرز گفت: این کلینیک به‌صورت تخصصی نیازهای بخش صنعت را بررسی می‌کند و راهکارهای موردنیاز برای رفع آنها را ارائه می‌دهد.

رحیم بنامولایی افزود: در اتاق کرج ارائه آموزش‌های کاربردی و راه‌اندازی مرکز تسهیل گری در راستای تعامل میان دانشگاه و صنعت شکل گرفته و برنامه‌هایی برای طرح‌های استارتاپی و دانش‌بنیان و مدیریت آنها دنبال شده است.

بنامولایی با اشاره به اینکه مشکلات امروز حاصل تصمیم‌های نادرست دیروز است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود و راه‌اندازی صنایعی که مواد اولیه آن در داخل کشور وجود دارد، باید در اولویت باشد و برای اصلاح تصمیم‌های نادرست گذشته تلاش شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به اینکه صنایع کشور مانند صنعت غذا و یا دارو فرمول‌های ترکیبی می‌خواهد، گفت: صنعت ما سنتی است که باید پیشرفته و علمی شود، این مهم توسط کلینیک صنعت و با تغییر فرآیند تولید و قالب کار عملی می‌شود، ضمن اینکه در کنار تسهیل گری باید یک شهرک تحقیقاتی ایجاد کنیم، چراکه شیوه کسب‌وکار در دنیای امروز تغییر پیدا کرده است و باید سیستم کار را تغییر دهیم.

بنامولایی همچنین با تأکید بر اینکه به‌کارگیری ظرفیت کار واحدهای صنعتی تعطیل یا واحدهایی که تنها با ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت کارمی کنند در کشورهایی مانند عراق اهمیت دارد، افزود: در این قالب صنایع اشباع کشور را به آنجا می ببریم که در این قالب سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی را داشته، از طرفی آنها را به صنایع برگشت‌پذیر برای کشورمان تبدیل شده و با سرمایه حاصل از فعالیتشان صنایع داخل کشور را بروز می‌کنیم.

او افزود: در کنار این موارد پرداختن به بحث گردشگری نیز در تولید سرمایه مهم است در این راستا بر اساس افق مدنظر در سال ۱۴۰۴ باید ۲۵ میلیون گردشگر در ایران داشته باشیم.

رئیس اتاق کرج با تأکید بر استفاده از ظرفیت حضور گردشگران مختلف زیارتی، سیاحتی و یا سلامت در ایران گفت: در همه جای دنیا با استفاده از ظرفیت آثار تاریخی در جذب گردشگر به درآمد می‌رسند اما با تاریخ خود در جنگ هستیم؛ درحالی‌که می‌توانیم از آن گردش اقتصادی ایجاد کنیم.

بنامولایی در پایان با اشاره به اینکه باید نگاه‌ها به گردشگری را تغییر دهیم تا به رونق برسیم، گفت: در کرج بنایی مانند کاخ مروارید را متروکه کرده‌ایم باید آن را احیا کرده و از طریق این کاخ جذب گردشگر داشته باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه