رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در کارگروه رفع موانع تولید استان آذربایجان غربی مطرح شد

لزوم ایجاد رونق در شهرهای مرزی با تسهیلگری گمرک

فرماندار سردشت در کارگروه رفع موانع تولید استان آذربایجان غربی، به تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی شهرستان سردشت اشاره کرد و گفت: گمرک می‌تواند با تسهیلگری در حوزه صادرات و واردات 100 قلم کالایی که اختیار آن را دارد، به ایجاد اشتغال کمک کند و رونق را به بخش اقتصادی این شهرستان و دیگر شهرهای مرزی برگرداند.

16 مهر 1398
کد خبر : 30538
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ارومیه و کارگروه رفع موانع تولید استان آذربایجان غربی در راستای بررسی مشکلات و موانع توسعه اقتصادی شهرستان سردشت برگزار شد.

حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه در این جلسه گفت: اتاق ارومیه تاکنون توانسته با تعامل خوب و منسجم با مقامات استانی در حل مشکلات فعالان اقتصادی تمام تلاش خود را بکار گیرد و در همین راستا برای رفاه و حل مشکل فعالان اقتصادی دور از مرکز استان، چهار دفتر نمایندگی برای تسهیل امورات اعضا در شهرهای ماکو، خوی، مهاباد و پیرانشهر ایجاد کند.

انتظار افزود: در دور جدید هیات نمایندگان اتاق ارومیه، هفت کمیسیون شامل کمیسیون‌های صنعت، معدن، لجستیک و حمل‌ونقل، توسعه صادرات، بازار پول و سرمایه، سرمایه‌گذاری و کشاورزی ایجاد شده که دو کمیسیون بیشتر از دور قبل است نشان از عزم جدی هیات نمایندگان اتاق برای رفع مشکلات با استفاده از ظرفیت کمیسیون‌های تخصصی است.

 او اظهار کرد: یکی دیگر از پتانسیلها حل مشکلات فعالان اقتصادی استان، شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی بوده که دبیرخانه آن در اتاق ارومیه مستقر است و نظرات کارشناسی و مشکلات احتمالی فعالان اقتصادی را به شورا منعکس می‌کند.

در ادامه جلسه، اقصی نخشی‌پور، فرماندار سردشت گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های مرزی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی که دارد با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و رفع مشکلات می‌تواند در توسعه آذربایجان غربی نقش بسزایی را ایفا کند و با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی و برنامه‌ریزی‌های دولت، مرز «کیله» به‌عنوان مرز رسمی اعلام شد که سازوکارهای لازم در این خصوص در حال انجام است اما با تسهیلگری در برنامه‌ریزی‌ها می‌توان در جهت ایجاد اشتغال، رفع موانع بیکاری و افزایش تولید تأثیر مثبتی را ایفا کرد.

فرماندار سردشت افزود: وجود امنیت عمومی در سردشت از ضریب بالایی برخوردار است و می‌توان با برنامه‌ریزی منظم و منسجم از این مزیت مهم به‌خوبی در راستای توسعه این منطقه استفاده کرد.

 نخشی پور با اشاره به تعطیلی تعدادی از واحدهای اقتصادی این شهرستان به علت مشکلات مالی اظهار کرد: در حوزه گمرک 100 قلم کالا برای واردات مجوز دارد که می‌توان با تسهیلگری آن، در حوزه صادرات و واردات 50 درصد اشتغال ایجاد کرده و رونق را به بخش اقتصادی این شهرستان و دیگر شهرهای مرزی برگرداند.

او در پایان با تأکید بر فعال ساختن بازارچه مرزی «اشکان» نیز که جزو مصوبات دولت به شمار می‌رود خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌های این منطقه شد.

موضوعات :
در همین رابطه