رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با حضور کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان خراسان شمالی

میز توسعه صادرات انگور و کشمش تشکیل شد

با حضور کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان خراسان شمالی و با هدف بررسی راهکارهای رونق تولید، بسته‌بندی و صادرات کشمش مطابق با نیاز روز بازار، میز توسعه صادرات انگور و کشمش برگزار شد.

16 مهر 1398
کد خبر : 30596
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

میز توسعه صادرات محصولات انگور و کشمش با هدف بررسی راهکارهای رونق تولید، رونق تولید، بسته‌بندی و صادرات کشمش مطابق با نیاز روز بازار با حضور کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان خراسان شمالی برگزار شد.

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد در این جلسه گفت: امروز صادرات موضوعی حیاتی و وظیفه‌ای ملی و قانونی است باید تلاش کنیم تا کالا و خدمات با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی برای عرضه و رقابت در بازارهای جهانی ارائه کنیم؛ چراکه مهم‌ترین پیشران رونق تولید صادرات است.

صمدی با بیان این‌که استان خراسان شمالی یکی از قطب‌های مهم در عرصه کشاورزی در کشور شناخته شده است، افزود: در این زمینه این استان دارای توانمندی‌های بالقوه است که تنها یکی از آنها انگور و محصولات فرآوری شده از آن مانند کشمش و شیره انگور است.

او ادامه داد: در این راستا میز توسعه صادرات محصولات انگور و کشمش بر اساس دستورالعمل سازمان توسعه و تجارت برگزار شده و بررسی راهکارهای رونق تولید، بسته‌بندی و صادرات کشمش مطابق با نیاز روز بازار از جمله اهداف آن است.

رئیس اتاق بجنورد، محورهای میز توسعه صادرات انگور و کشمش رفع محدودیت‌ها و موانع صادراتی، ایجاد هماهنگی فی‌مابین بخش‌های دولتی و خصوصی متصدی صادرات کالا، شناسایی ظرفیت تولیدی و صادراتی و ارائه راهکارهای اجرایی به‌منظور توسعه ظرفیت‌های کمی و کیفی کالاهای صادراتی عنوان کرد.

همچنین سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: این سازمان در حوزه تجارت خارجی برنامه‌های مختلف دارد که در راستای توسعه صادرات غیرنفتی دنبال می‌شود که یکی از آن، برگزاری میز کالا است و با توجه به ظرفیت استان در محصول باغی به‌ویژه انگور، مسئولیت برگزاری میز انگور و کشمش به این استان واگذار شده است.

امین قربانی اظهار کرد: در این رویداد تلاش داریم تا محدودیت و موانع تولید و صادرات محصول انگور در استان شناسایی شود.

او افزود: همچنین تلاش می‌شود تا در این رویداد، برای تقویت واحدهای تولیدی تصمیم سازی و سیاست‌گذاری شود و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز مورد توجه قرار گیرد.

به عقیده قربانی، ایجاد هماهنگی میان بخش دولتی و غیردولتی باید در نشست با نهادهای مختلف محقق شود تا به اهداف حوزه رونق تولید و توسعه صادرات دست یابیم.

موضوعات :
در همین رابطه