رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

حسین پیرموذن در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل

تحقق رونق تولید با همگامی بخش خصوصی و دولت

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این استان که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، بهبود شاخص‌های اقتصادی و مثبت شدن تراز تجاری را حاصل همگامی بخش خصوصی و دولت برای تحقق رونق تولید دانست و تداوم این روند را زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی عنوان کرد.

21 مهر 1398
کد خبر : 30652
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. رئیس اتاق اردبیل در این جلسه گفت: تولید محصولات غذایی صادرات محور نیازمند نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی موجود است و در این راستا باید اقدامات جدی با ارائه تسهیلات موردنیاز به واحدهای تولیدی و صنعتی انجام گیرد.

حسین پیرموذن افزود: برای اینکه استان اردبیل از محرومیت خارج شود و شاهد رشد و توسعه این استان باشیم باید زیرساخت‌های موجود در استان افزایش یابد و اقدامات نیز از روی کاغذ خارج شده و عملیاتی پیدا کند.

او با بیان اینکه مثبت شدن تراز تجاری و رشد شاخص‌های اقتصادی، نتیجه همگامی بخش خصوصی و دولت است، تصریح کرد: اگر این همگامی ادامه داشته باشد زمینه‌ساز رشد و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

پیرموذن ادامه داد: ثبات ارز در ماه‌های اخیر و هم‌چنین ثبات نسبی در تأمین مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی در رشد اقتصادی و بازگشت آرامش به واحدهای تولیدی و صنعتی تأثیر مثبتی داشته است و باید تداوم پیدا کند.

توسعه همکاری‌ با روسیه و جمهوری آذربایجان

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای روسیه و آذربایجان و سایر کشورهای حوزه دریای خزر جزو سیاست‌های کاری ما قرار دارد و پیوستن به جمع کشورهای اوراسیا نیز فرصت مناسبی برای توسعه ارتباطات اقتصادی است.

رضا رحمانی افزود: در سال گذشته تمامی استان‌های کشور مورد بررسی قرار گرفتند و طبق این بررسی‌ها ۱۲ استان به‌عنوان استان محروم انتخاب شدند که یکی از آنها استان اردبیل بود که البته این موضوع با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان اردبیل جای تعجب دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: علی‌رغم وجود مشکلات کنونی در کشور و تحریم‌های اقتصادی، کشور به‌تازگی به اتحادیه اوراسیا پیوسته که این موضوع یک فرصت بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور بوده و از اوایل آبان ماه نیز به‌صورت کامل اجرایی خواهد شد.

رحمانی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان اردبیل و وجود پتانسیل‌های بسیار زیاد در حوزه‌های مختلف پیوستن کشور به اتحادیه اوراسیا فرصت مناسبی برای استان اردبیل و افزایش تولیدات صادرات محور در استان بوده و ازاین‌رو مسئولان استانی باید این موضوع را جدی گرفته و برنامه‌ریزی دقیقی در راستای استفاده از این فرصت داشته باشند.

او تصریح کرد: در راستای حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی در استان اردبیل هیچ‌گونه افزایش تعرفه در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در سال جاری انجام نشد و ما در وزارت صنعت به‌طور کامل پای‌کار هستیم و از فعالیت‌های اقتصادی سالم و افرادی که اهلیت و توان کار مناسبی داشته باشند حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

افزایش ۱۷.۴ درصدی جواز تأسیس در سال 98

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در ۶ ماهه سال جاری با افزایش ۱۷.۴ درصدی جواز تأسیس و هم‌چنین افزایش ۶.۸ درصدی پروانه بهره‌برداری مواجه بودیم که نشان از علاقه‌مندی مردم برای انجام کارهای اقتصادی دارد؛ به‌طوری‌که ما روزانه شاهد صدور ۶۶ جواز تأسیس و افتتاح ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در کشور هستیم.

او تصریح کرد: در راستای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و توسعه شهرک‌های صنعتی، یک درصد از مالیات ارزش‌افزوده برای توسعه شهرک‌های صنعتی کشور در نظر گرفته شده است که مسئولان استانی نیز می‌توانند با پیگیری این موضوع زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی را فراهم سازند.

موضوعات :
در همین رابطه