رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست مشترک هیات رئیسه اتاق‌های قزوین و کرج تأکید شد

همکاری اتاق‌های استانی برای رونق تولید و صادرات

رئیس و هیات رئیسه اتاق کرج با حضور در اتاق قزوین با هیات رئیسه این اتاق دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار ضمن تشریح توانمندی‌های استان قزوین، طرفین بر لزوم همکاری و همراهی اتاق‌های استانی با یکدیگر برای رونق تولید و توسعه صادرات تأکید کردند.

24 مهر 1398
کد خبر : 30707
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق کرج به همراه اعضای هیات رئیسه و دبیر کل این اتاق با حضور در اتاق قزوین با هیات رئیسه این اتاق دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی و فعالیت‌های اتاق قزوین قرار گرفت.

در جریان این سفر یک‌روزه، هیات ریسه اتاق‌های کرج و قزوین از مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد قزوین نیز بازدید و با موسی خانی، رئیس این دانشگاه درباره توانمندی‌ها و فناوری‌های دانشگاه آزاد قزوین گفت‌وگو کردند.

مهدی بخشنده، رئیس اتاق قزوین در جریان این بازدید به همکاری و تعامل این اتاق با دانشگاه آزاد قزوین اشاره و ابراز امیدواری کرد پیوند دانشگاه و تولید و صنعت در استان قزوین بیش‌ازپیش افزایش یابد.

بخشنده ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های 6 ماهه اتاق قزوین، گفت: نگاهی به فعالیت‌های این دوره اتاق قزوین نشانگر رویکرد ما در خصوص فعالیت‌ها و تصمیمات مؤثر اقتصادی است.

او تصریح کرد: تبدیل اتاق قزوین از یک اداره و محیط اداری صرف به یک باشگاه تمام‌وقت برای پاسخگویی به فعالان اقتصادی ا مهم‌ترین محورهای راهبردی اتاق قزوین در سال جاری است و پایش فعالیت‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان نیز با استقرار چندین میز خدمت در اتاق در همین زمینه به‌صورت مداوم انجام می‌گیرد.

بخشنده، استفاده از پتانسیل‌های فرودگاه پیام کرج در راستای سرمایه‌گذاری‌های مشترک فعالان اقتصادی هر دو استان در چارچوب طرح بندر خشک و هاب لجستیک استان قزوین، بهره‌مندی از تجربیات حضور در محاکم قضایی و اشتراک مصوبات شورای گفت‌وگوی هردو اتاق را از زمینه‌های فعالیت مشترک اتاق‌های کرج و قزوین برشمرد.

در ادامه رحیم بنامولایی، رئیس اتاق کرج خاطرنشان کرد: با رقابت‌پذیری استان‌ها در زمینه تولید و صادرات، هزینه کردن درآمدهای ارزی هر استان در همان استان منجر به تقویت اقتصاد تمامی استان‌های کشورمی شود.

او افزود: ایجاد دیتاسنتر اقتصادی هر استانی در اتاق بازرگانی آن استان، کمک به استقرار شورای حل اختلاف و داوری، حمایت از حضور چهره‌های اقتصادی در مجلس و مراکز تصمیم سازی، ارتباط کاری مؤثر با اتاق‌های مشترک بازرگانی می‌تواند از برنامه‌های اصلی اتاق‌های بازرگانی کشور در چهار سال فعالیت پیش رو به شمارمی آید.

بنامولایی یادآور شد: رایزنی با دستگاه قضایی می‌تواند منجر به تأسیس دادگاه‌های تجاری و تفکیک آن از سایر محاکم قضایی شده و گام مؤثری در راستای حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران واقعی کشور باشد.

در ادامه این نشست، حاضران جلسه به مواردی همچون لزوم تأسیس انجمن شرکت‌های صنعتی در استان قزوین، استفاده از سربازان صنعت در راستای کادرسازی واحدهای تولیدی، زمینه‌سازی جهت استقرار شعبه‌ای از ثبت شرکت‌ها در اتاق‌های بازرگانی، همکاری با مؤسسات حرفه‌ای جهت دوره‌های پیوسته آموزشی برای فعالان اقتصادی و ایجاد فراکسیون اتاق‌های بازرگانی منطقه‌ای در راستای رونق تولید و صادرات سراسر کشور اشاره کردند.

موضوعات :
در همین رابطه