رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

محمدرضا کرباسی در دیدار با رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان مطرح کرد

ضرورت استفاده از پول ملی در تجارت ایران و پاکستان

محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران که به منظور شرکت در بیست و نهمین اجلاس هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اسلامی و بیست و هفتمین اجلاس کمیته‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی اکو به پاکستان سفر کرده بود، روز گذشته با رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان دیدار کرد.

25 آبان 1398
کد خبر : 31085
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست دوجانبه معاون امور بین‌الملل اتاق ایران و هیات پاکستانی به ریاست آقای داروخان آچاکزائی رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان در کراچی برگزار شد.

در این نشست  که وابسته بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کراچی و تعدادی از اعضای هیات رئیسه اتاق پاکستان حضور داشتند دو طرف ضمن برشمردن پتانسیل‌های همکاری دوجانبه در زمینه های مرتبط به تجارت و سرمایه  گذاری بر لزوم از میان برداشتن موانع در جهت توسعه تجارت و بازرگانی و سرمایه گذاری دوجانبه تاکید کردند.

محمدرضا کرباسی  معاون امور بین الملل اتاق ایران در این نشست با تاکید بر وجود مشکلاتی از جمله روادید، نبود کانال‌های مالی و بانکی و همچنین پروازهای مستقیم بین دو کشور بر لزوم حل این مشکلات برای توسعه و تجارت بین دو کشور تاکید و پیشنهاد کرد برای تسهیل در تجارت فی‌مابین از پول‌های ملی دو کشور و کانال‌های مالی و بانکداری متقابل در ایران و پاکستان استفاده شود.

اعزام هیات‌های تجاری از دیگر محورهای مورد بحث دو طرف بود که مقرر شد در آینده‌ای نزدیک یک هیات تجاری از ایران به پاکستان اعزام شود.

 

موضوعات :
در همین رابطه