رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران خبر می‌دهد

سومین روز تجمع دانش‌آموختگان صنعت نفت در بهارستان

سه روز پیش جمعی حدوداً 500نفره از دانش‌آموختگان صنعت نفت در بهارستان جمع شدند و نسبت به برخی مسائل از وزارت نفت اعتراض کردند.

19 مرداد 1395
کد خبر : 3109
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

امروز سومین روز اعتراضات دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت است. سه روز پیش جمعی حدوداً 500نفره از دانش‌آموختگان صنعت نفت پشت درهای بهارستان جمع شدند و نسبت به برخی مسائل از وزارت نفت اعتراض کردند و گلایه خود را به گوش نمایندگان مجلس رساندند. آن‌ها در بیانیه‌ای که 2هزار نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت آن را به امضا رسانده بودند، مطالبات خود را در شش بند مطرح کردند. مهم‌ترین مطالبه آن‌ها استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در وزارت نفت پس در دوران فارغ‌التحصیلی است. امروز سومین روزی است که آن‌ها پشت درهای مجلس تجمع می‌کنند.

سه روز است که دانش‌آموختگان صنعت نفت پشت درهای خانه ملت تجمع می‌کنند تا از این طریق مطالبات خود را به گوش مجلسی‌ها برسانند. نخستین روزی که این تجمع شکل گرفت سه نفر از معترضان به همراه فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به داخل خانه ملت رفتند تا پای میز مذاکره بنشینند. تلاش‌های پایگاه خبری اتاق ایران برای برقراری رابطه با این نماینده مجلس و پیگیری در مورد نتایج مذاکرات تا کنون بی‌نتیجه بوده‌است. محمد یکی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت می‌گوید چند روزی است که قرار است وزیر نفت به مجلس بیاید و در مورد پتروشیمی‌ها پاسخ بدهد؛ اگر بیاید در مورد این اعتراضات نیز گفت‌وگو خواهند کرد اما او هنوز نیامده‌است.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران بارها اعلام کرده که این دانش‌آموختگان در اولویت برای استخدام هستند اما برخی از دانش‌آموختگان صنعت نفت ادعا می‌کنند استخدام‌هایی خارج این گروه صورت گرفته‌است. سکوت فعلی زنگنه و عدم حضور او در مجلس باعث شده برخی رسانه‌ها فضا را علیه او مسموم و متشنج کنند. زنگنه پیش از این چندین بار اظهار کرده‌است که تحریم‌های بین‌المللی نفت باعث شده شرکت نفت تحت فشار بسیاری قرار بگیرد. شرکت ملی نفت به خاطر این جریان با تعدیل نیرو نیز مواجه شده‌است. در این شرایط شاید بهتر باشد به جای تنش‌زایی، منتظر خبری از جانب وزیر نفت بود. گفته می‌َشود امروز آخرین روز اعتراضات این دانش‌آموختگان است. پایگاه خبری اتاق ایران نتایج این اعتراضات را پیگیری خواهد کرد و به زودی در گزارشی به آن خواهد پرداخت.

در همین رابطه