رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در سی‌وسومین کنفرانس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه مطرح شد

کنفدراسیون اتاق‌های آسیا و اقیانوسیه محل کشف فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری است

در سی‌وسومین کنفرانس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه که از روز گذشته آغاز شد، نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و دولتی 27 کشور از جمله ایران، روسیه، هند، بریتانیا، استرالیا، هنگ‌کنگ، تایلند، تایوان، فیلیپین، سریلانکا، نپال و ترکیه حضور داشتند.

06 آذر 1398
کد خبر : 31245
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین روز از کنفرانس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه (CACCI) روز گذشته به میزبانی اتاق بازرگانی و صنعت بنگلادش در هتل پن پسفیک سوناراگون داکا برگزار شد.

برای اولین بار است که بنگلادش میزبان این رویداد است که به گفته حاضران در نشست، حاکی از اهمیت روزافزون این کشور در منطقه آسیا-پاسفیک است.

در این کنفرانس نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و دولتی 27کشور از جمله ایران، روسیه، هند، بریتانیا، استرالیا، هنگ کنگ، تایلند، تایوان، فیلیپین، سریلانکا، نپال و ترکیه حضور داشتند و هیئت اعزامی اتاق ایران به سرپرستی پدرام سلطانی، نائب رئیس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه نیز در این کنفرانس شرکت کردند.

پدرام سلطانی ضمن مدیریت پنل آسیا-اقیانوسیه، در جلسه عمومی «تلاش برای رشد متوازن و پایدار» به سخنرانی پرداخت.

سمیر مودی، رییس دوره ای CACCI به لزوم توسعه روابط میان کشورهای عضو پرداخت و برگزاری این کنفرانس را فرصتی مناسب برای بحث و گفت‌وگو میان اعضا و ارایه راهکارها برای حل معضلات موجود دانست. او خاطرنشان کرد: بنگلادش با اقتصاد مبتنی بر بازار، یکی از سریعترین کشورهای در حال رشد در جهان محسوب می‌شود.

 رئیس CACCI با تأکید بر اهمیت کشور بنگلادش در سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی افزود: بنگلادش، سی‌امین کشور به لحاظ قدرت خرید است.  

شیخ فضل فهیم، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بنگلادش نیز گفت: این رویداد می تواند یک بستر مناسب برای کشف فرصت های تجارت و سرمایه گذاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه باشد.

همچنین بحث‌های مربوط به پنل‌ها به بخش وسیعی از موضوعات از جمله کارآفرینی، توسعه پایدار، نظم نوین جهانی، تحول دیجیتالی و جلسات مذاکرات رودررو (B2B) اختصاص داشت.

در همین رابطه