رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرج خبر داد

اعلام آمادگی لهستان برای سرمایه‌گذاری در البرز

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: فعالان اقتصادی کشور لهستان برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و گسترش همکاری‌های تجاری با استان البرز اعلام آمادگی کردند.

09 آذر 1398
کد خبر : 31263
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: در جریان مذاکرات تجاری بخش خصوصی البرز با فعالان اقتصادی استان سیسیلیا لهستان، راهکارهای همکاری مشترک مطرح و موردبررسی همه‌جانبه قرار گرفت.

رحیم بنامولایی که در رأس یک هیات تجاری به لهستان سفر کرده است، افزود: در این سفر قصد داریم ضمن گفت‌وگوهای سازنده با مسئولان لهستانی در زمینه تسهیل و توسعه روابط تجاری به تفاهم برسیم. ازجمله پیشنهادهای ما به بخش خصوصی لهستان تعامل تجاری به‌صورت تهاتر با این کشور است.

رئیس اتاق کرج گفت: درصورتی‌که سفارت ایران در کشورهای مختلف جهان بحث تهاتر صادرات کالا در مقابل واردات نیازهایمان به‌ویژه مواد اولیه را در دستور کار قرار دهند، به‌طورقطع بخش عمده‌ای از چالش‌های ناشی از جابه‌جایی پول برطرف خواهد شد.

استان البرز پذیرای گردشگران لهستانی است

همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج در نشستی با رئیس اتاق بازرگانی ورشو و جمعی از مدیران دولتی این کشور آمادگی البرز را برای پذیرش و حضور گردشگران این کشور اعلام کرد.

رحیم بنامولایی گفت: در این نشست ضمن تشریح جاذبه‌های گردشگری ازجمله طبیعت جذاب و دیدنی و آثار عدیده تاریخی، فرهنگی و ورزشی البرز، اعلام کردیم که امکانات لازم برای جذب گردشگران سلامت لهستانی نیز در این استان فراهم است.

او اظهار کرد: استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب مهم گردشگری کشور را دارد و بخش خصوصی همواره برای تأمین امکانات و نیازهای صنعت گردشگری استان اعلام آمادگی کرده است.

رئیس اتاق کرج از پیست دیزین و طبیعت زیبای ارتفاعات البرز به‌عنوان جاذبه پرطرفدار ورزشی و تفریحی نام برد و گفت: در نشست مشترک با مدیران بخش خصوصی و دولتی لهستان، اعزام گردشگران لهستانی به‌ویژه گردشگران ورزشی این کشور به استان البرز با ابراز علاقه وافر مسئولان لهستانی همراه شد.

او از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به‌عنوان یکی از مزیت‌های استان البرز در توسعه صنعت گردشگری نام برد و اضافه کرد: با ایجاد خط هوایی مسافربری و باربری بین البرز و ورشو می‌توانیم بستر را برای گسترش گردشگری و نیز توسعه روابط تجاری فراهم کنیم.

بنامولایی گفت: در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی و مدیران دولتی لهستان برای مشارکت و همکاری در تولید و صادرات در بازارهای منطقه با برند محصولات آن کشور اعلام آمادگی کردیم.

وی اظهار کرد: با توجه به هزینه پایین تولید در کشورمان، بخش خصوصی لهستان برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در بخش تولید البرز ابراز تمایل کرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان البرز دارای مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های مهندسی است، لذا همکاری در مباحث دانشگاهی، تبادل فناوری و تکنولوژی از مواردی بود که در نشست با مدیران دولتی و بخش خصوصی لهستان مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

هیات تجاری کمیته مشترک بازرگانی ایران و لهستان در ادامه سفر خود به لهستان امروز با استاندار منطقه مازوویسکی و فعالان و بازرگانان منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

تأکید مقامات اقتصادی ایران و لهستان بر توسعه همکاری‌ها

مسعود ادریسی کرمانشاهی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان به همراه رحیم بنا مولایی رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و لهستان که سرپرستی هیئت تجاری ایران را به عهده داشت با آدم استروزیسکی استاندار استان مازوویسکی گفتگو کردند.

استان مازوویسکی بزرگ‌ترین استان لهستان است که مرکز آن شهر ورشو و از سال 2007 میلادی از مناطق با رشد بالای اقتصادی در اتحادیه اروپا بشمار می‌رود.

موضوعات :
در همین رابطه