رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سیدمهدی طبیب‌زاده اعلام کرد

اتاق کرمان حلقه اتصال با کسب‌وکارها می‌شود

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان با اشاره به تشکیل مجموعه مدیریت کسب‌وکار در این اتاق، گفت: این مجموعه حلقه اتصال اتاق با کسب‌وکارها خواهد شد و شرایطی ایجاد میکند که فعالان اقتصادی با مراجعه به مدیریت کسب و کار اتاق کرمان و مطرح کردن مسائل خود، بخشهای مختلف اتاق را برای پیگیری مشکل خود در جریان قرار دهند.

13 آذر 1398
کد خبر : 31326
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: این مجموعه با تشکیل مدیریت کسب‌وکار و فعالیت مشاوران در این مدیریت، حلقه اتصال با کسب‌وکارها خواهد شد.

سیدمهدی طبیب‌زاده در جمع مشاوران مدیریت کسب‌وکار در اتاق کرمان افزود: در این طرح فعالان اقتصادی با مراجعه به مدیریت کسب‌وکار اتاق، مشکل و مسئله خود را مطرح، سپس اتاق موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند و بخش‌های اتاق مانند توسعه بازار و بهبود محیط کسب‌وکار، مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی، شورای گفت‌وگو و مرکز داوری در جریان کامل مشکلات بخش خصوصی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: مدیریت کسب‌وکار که به‌تازگی تشکیل شده مانند نهالی است که برای رسیدن به مرحله تکامل به مراقبت نیاز دارد و موفقیت در این زمینه با داشتن صبر، حوصله، پشتکار، جسارت، همت، تحمل، فداکاری و سماجت امکان‌پذیر است.

طبیب‌زاده، بر آموزش و توانمندسازی در فعالیت‌های مدیریت کسب‌وکار برای حل مشکلات فعالان اقتصادی تأکید و اظهار کرد: همچنین از دانشگاه شهید باهنر کرمان درخواست می‌شود بازمهندسی اقتصاد استان را بررسی کند.

رئیس اتاق کرمان گفت: بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، مرکز مطالعات اتاق کرمان در هر فصل 200 پرسش‌نامه را با طرح پرسش از فعالان اقتصادی و بنگاه‌ها تکمیل می‌کند که 21 شاخص در آن در نظر گرفته شده و بر اساس آن به پایش محیط کسب‌وکار می‌پردازد.

او تصریح کرد: در کرمان 75 درصد مشکلات محیط کسب‌وکار در حوزه تأمین مالی، تأمین اجتماعی و مالیات است که در این رابطه در ابتدا بر روی حل مشکلات بانکی تمرکز و تا حدودی تغییر دیدگاه ایجاد کردیم.

طبیب‌زاده، مراحل دریافت مجوز برای سرمایه‌گذاری در استان را زیاد و این فرآیند را پیچیده عنوان کرد و افزود: استقرار پنجره واحد الکترونیکی دنبال می‌شود و قرار است درخواست برای دریافت مجوز به یک مکان ارائه و 9 دستگاه مربوطه بررسی‌های لازم را انجام دهند و سپس مجوزها از طریق همان محل و یکجا به سرمایه‌گذار ارائه شود.

در ادامه این نشست عضو هیات رئیسه اتاق کرمان گفت: ضرورت راه‌اندازی مدیریت کسب‌وکار در اتاق کرمان به دلیل مسئولیت این مجموعه برای پایش محیط کسب‌وکار احساس شد که البته ایران در جهان و کرمان در کشور رتبه مناسبی را در این زمینه ندارند.

عباس جبالبارزی، بررسی مسائل در سه حوزه را عوامل کمک به بهبود محیط کسب‌وکار عنوان و خاطرنشان کرد: ایجاد مشکلات در امور جاری و روزانه مانند مسائل مالیاتی، بانکی و تأمین اجتماعی که ممکن است بخشی از آنها به دلیل عدم آگاهی لازم فعالان اقتصادی اتفاق افتاده باشد یکی از این عوامل است.

او سرمایه‌گذاری بدون در نظر گرفتن بازار و نبود آمار صحیح در عرضه و تقاضا و همچنین نشان دادن راهکار به صاحبان ایده و نخبگان را دو عامل دیگر در بهبود محیط کسب‌وکار دانست و گفت: خدمات و فعالیت‌های مدیریت کسب‌وکار اتاق کرمان برای تمامی فعالان اقتصادی و نه صرفاً اعضای اتاق است.

جبالبارزی گفت: در حال حاضر حدود 26 نفر به‌عنوان مشاور در این مدیریت فعال هستند که قصد دارند با کمک یکدیگر رتبه 17 کرمان در فضای کسب‌وکار کشور را ارتقا ببخشند.

مدیر کسب‌وکار اتاق کرمان نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد: در این بخش فرآیندهایی را تعریف و فضای مناسبی را ایجاد کرد تا هر فرد اقتصادی با مراجعه به اتاق کرمان بداند که مسئله و مشکل وی پیگیری و حل خواهد شد.

حسن امیری افزود: تمامی فرآیندها در مدیریت کسب‌وکار به‌صورت الکترونیکی دیده شده و نظر کارشناسی، تجربه و دانش مشاوران می‌تواند این فعالیت‌ها را ارتقا ببخشد.

دبیر مدیریت کسب‌وکار اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست ارتقای رتبه محیط کسب‌وکار استان جزء سه استان برتر کشور را چشم‌انداز و بهبود این محیط را مأموریت اصلی این طرح عنوان کرد.

عباس عسجدی، بیان کرد: مشاوره در حوزه‌های بیمه، بانک، مالیات، مسائل حقوقی، کار و امور اجتماعی، اخذ مجوزها، سرمایه‌گذاری، بازاریابی، کسب‌وکارهای نوین و صادرات به فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.

او افزود: پیگیری روند اجرای قانون مستمر بهبود محیط کسب‌وکار، ارائه خدمات به فعالان اقتصادی، رصد نحوه رفع مشکل توسط دستگاه‌های اجرایی استان و ارائه گزارش، ارائه مشاوره تلفنی، حضوری، الکترونیکی و پیامکی از جمله فعالیت‌های این مدیریت در نظر گرفته شده است.

موضوعات :
در همین رابطه