رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

جمال رازقی جهرمی در جلسه هیات نمایندگان اتاق شیراز

باید از بار مالیاتی صنعت و تولید کاسته شود

جمال رازقی جهرمی در جلسه هیات نمایندگان اتاق شیراز که با حضور نمایندگان این اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی برگزار شد، گفت: مسیرهای دستگاه مالیاتی کشور در بحث دریافت مالیات درست نیست و بخش عمده فشار آنها به بخش صنعت و تولید است درحالی‌که باید روند اخذ مالیات بر اساس عدالت مالیاتی ساماندهی شود و بار مالیاتی صنعت و تولید کاهش یابد.

26 آذر 1398
کد خبر : 31520
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با تأکید بر اینکه اتاق شیراز، تکریم تولیدکنندگان را وظیفه خود می‌داند، گفت: نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی مدافع بخش خصوصی هستید و فعالیت آنها باید در راستای سرپا نگه‌داشتن واحدهای تولیدی باشد.

جمال رازقی جهرمی در جلسه هیات نمایندگان اتاق شیراز که با حضور نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی برگزار شد، افزود: امروز مسئولیت تولیدکنندگان کشور بسیار حساس و مهم است و باید تمام تلاش خود را برای حفظ تولید فعلی که به یک نیاز برای کشور تبدیل شده به کار بگیریم.

او ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور که بخش تولید به‌جای حمایت با موانع و سدهای متعددی روبرو می‌شود تولیدکنندگان سربازان خط مقدم نبرد جنگ اقتصادی هستند.

رئیس اتاق شیراز گفت: سال‌هاست که تولیدکنندگان ما از مشکلاتی مانند نظام مالیاتی، نظام بانکی و نظام تأمین اجتماعی رنج می‌برد و امروز می‌بینیم که عمده بار مالیات کشور بر دوش صنعت و تولید است.

رزاقی ادامه داد: مسیرهای دستگاه مالیاتی کشور در بحث اخذ مالیات صحیح نیست و امروز چشم دستگاه مالیاتی تنها به بخش صنعت و تولید است درحالی‌که دستگاه مالیاتی باید روند اخذ مالیات را بر اساس عدالت مالیاتی ساماندهی کند نه اینکه یک بخش جور دیگر بخش‌ها را بکشد.

او افزود: در کشورهای توسعه‌یافته بیشترین سهم مالیات دهی مربوط به بخش صنعت است اما جای تأسف است که امروز 65 درصد مالیات کشور از صنایع کوچک و متوسط اخذ می‌شود و صنایع بزرگ کشور مانند پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها که عمدتاً کالای خام صادر می‌کنند، سهم کمی در این بخش دارند.

رزاقی با بیان اینکه در جلسات مختلف مسائل مربوط به ترکیب مالیات‌های دریافتی را مطرح می‌کنم ادامه داد: اگر به بخش تولید و صنعت در کشور توجه صحیح شده بود شاهد رونق در این بخش و عدم وجود بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور بودیم.

رئیس اتاق شیراز با اشاره به رسالت نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی گفت: نمایندگان بخش خصوصی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی باید با توجه به تجربه و درایت به صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما مشاوره‌های صادقانه و تخصصی بدهند و این موضوع باید عارضه‌یابی شود.

او افزود: دادگستری استان فارس همکاری خوبی با بخش خصوصی و تولید استان دارد و این در حالی است که امروز بخش تولید استان به خط قرمز تمام مسئولان فارس تبدیل شده است.

موضوعات :
در همین رابطه