رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از واکنش بازارهای داخلی به ترور سردار سلیمانی

افزایش قیمت دلار و سکه در روز سقوط بورس

در اولین روز کاری پس از شهادت سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی، بازارها به این رخداد ناگوار واکنش نشان دادند. در این وضعیت شاخص بورس تهران با ریزش بی‌سابقه 16 هزار و 764 واحدی مواجه شد و قیمت دلار و طلا افزایش یافت.

14 دی 1398
کد خبر : 31764
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یک روز پس از شهادت سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی، شاخص کل بورس تهران با افت بی‌سابقه 16 هزار و 764 واحدی مواجه شد. این میزان افت معادل 4.36 درصد از ارتفاع شاخص را کاهش داد و آن را تا کانال 367 هزار واحدی عقب راند.

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نمادهای فولاد، فارس، فملی، کگل، رمپنا، شبندر و تاپیکو بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در مقابل بازار طلا در اولین روز پس از عملیات تروریستی دولت آمریکا در بغداد و شهادت سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی با رشد قیمت مواجه شد.

در جریان معاملات امروز بازار طلای تهران، هر گرم طلا ۱۸ عیار با رشد ۳.۸۳ درصدی به 497 هزار و 500 تومان رسید. در این بازار هر مثقال طلا با افزایش ۳.۶۶ درصدی، از 2 میلیون و 704 هزار تومان به دو میلیون و 153 هزار تومان رسید.

امروز دلار نیز در بازار تهران افزایش قیمت را تجربه کرد و در شبکه صرافی بانکی با رشد ۳.۲۱ درصدی به 13 هزار و 380 تومان رسید. همچنین قیمت یورو نیز با رشد 4.49 درصدی به 14 هزار و 890 تومان رسید.

به دنبال رشد قیمت طلا و ارز، قیمت مسکوک طلا نیز افزایش قیمت را تجربه کرد و بهای هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، با 3.68 درصد افزایش به 4 میلیون و 833 هزار تومان رسید. در بازار امروز بیشترین میزان افزایش قیمت به سکه بهار آزادی طرح قدیم اختصاص داشت که با 190 هزار تومان افزایش معادل 4.09 درصد به 4 میلیون و 830 هزار تومان رسید.

انتشار خبر عملیات تروریستی دولت آمریکا در بغداد و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از همان دقایق اولیه بازارهای جهانی را نیز تحت تاثیر قرار داد و هراس سرمایه‌گذاران به جهش قیمت جهانی نفت و طلا منجر شد. دیروز همچنین ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها نیز به پایین‌ترین سطح در دو ماه اخیر رسید.

در همین رابطه