رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه در جلسه شورای گفت‌وگوی آذربایجان غربی مطرح کرد

حمایت بانک‌ها از رشته‌های مزیت دار برای تحقق اهداف رونق تولید

حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه، در جلسه شورای گفت‌وگوی آذربایجان غربی گفت: برای تحقق اهداف رونق تولید، بانک‌ها در مسیر حمایت از فعالیت‌های مزیت دار بر اساس نیاز مراحل مختلف زنجیره ارزش حرکت کنند.

28 دی 1398
کد خبر : 31897
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی با حضور محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی (رئیس شورا)، حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه (دبیر شورا)، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان، دستورات لازم جهت تسهیل رونق تولید و بهبود کسب‌وکار صادر شد.

حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه با اشاره به الزام قانونی رفع موانع کسب‌وکار گفت: در جلسه کارگروه اشتغال استان بحثی در صدور دسته‌چک برای فعالان اقتصادی مطرح شد که پروسه استعلامات لازم جهت صدور مجدد چک بسیار زمان‌بر بوده که نیازمند بازبینی از طرف بانک مرکزی بوده تا برای تحقق اهداف رونق تولید، بانک‌ها در مسیر حمایت از فعالیت‌های مزیت دار بر اساس نیاز مراحل مختلف زنجیره ارزش حرکت کنند.

انتظار در ادامه با اشاره به تفاهم همکاری اقتصادی میان ایران و کشورهای اوراسیا گفت: تنها مرز زمینی کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منطقه آزاد ارس و درب گمرکی نوردوز است که باید زیرساخت‌های لازم جهت تخلیه و بارگیری، نیروی کار فنی و انبارهای ویژه کالا ایجاد گردد.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی جهت رفع موانع تولید و روان‌سازی روند سرمایه‌گذاری تصریح کرد: رونق تولید و به‌تبع آن بهبود وضعیت اشتغال در گرو رفع موانع از سوی دستگاه‌های اجرایی و همراهی با بخش خصوصی است.

محمدمهدی شهریاری در ادامه از بخش خصوصی خواست تا نسبت به احصا و اطلاع‌رسانی مشکلات تولید و صادرات جهت پیگیری‌های لازم از طریق متولیان استانی و ملی اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهدی، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بر ضرورت حمایت سیستم بانکی از تولید تأکید کرد.

رضا سواری، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه نیز خواستار مساعدت بیشتر اداره گاز استان جهت تأمین سوخت مورد نیاز واحدهای دام و طیور در زمستان شده تا در تأمین زنجیره غذایی استان خللی وارد نشود.

موضوعات :
در همین رابطه