رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با پیگیری دبیرخانه شورای گفت‌وگو انجام شد

تجمیع فرآیندهای موازی سازمان ملی استاندارد و دامپزشکی برای ارزیابی کالاهای وارداتی

با پیگیری‌های دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، سازمان ملی استاندارد و دامپزشکی طی نشست‌هایی موضوع تجمیع و حذف فرآیندهای ارزیابی کالاهای وارداتی که بین این دو سازمان به صورت موازی انجام می‌شد را بررسی و در نهایت موافقت کردند که اقدامات موازی، تجمیع و در صورت نیاز حذف شوند.

28 دی 1398
کد خبر : 31908
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سازمان ملی استاندارد و دامپزشکی طی نشست‌هایی موضوع تجمیع و حذف فرآیندهای ارزیابی کالاهای وارداتی را بررسی و در نهایت موافقت کردند که اقدامات موازی، تجمیع و در صورت نیاز حذف کنند.

پیشنهاد تجمیع و حذف فرآیندهای موازی سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی برای ارزیابی کالاهای وارداتی در کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و مقرر شد جلسه‌ای بین دو سازمان دامپزشکی و استاندارد برگزار و در خصوص تجمیع فرایندهای موازی دو سازمان تصمیم‌گیری شود.

در نهایت به منظور پیشگیری از هرگونه موازی کاری در انجام فرایندهای نمونه‌برداری و آزمون محموله‌های وارداتی به خصوص کالاهای اساسی و نظر به تکالیف ابلاغی از سوی رئیس‌جمهور برای تسریع ترخیص کالاهای موجود در بنادر، سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی تصمیم گرفتند با تشکیل گروه مشترک، امور بازرسی و نمونه‌برداری از محموله‌های وارداتی و ارسال نمونه به واحد آزمایشگاهی همکار را انجام دهند و هر دو سازمان با مبنا قرار دادن نتیجه، مجوزهای لازم را صادر کنند.

موضوعات :
در همین رابطه