روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

یونس ژائله در شورای گفت‌وگوی آذربایجان شرقی

باید برندسازی صنعت چرم و کفش تبریز جدی گرفته شود

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اشاره به مزیت‌های صنعت چرم و کفش تبریز بر لزوم برندسازی این صنعت و ساماندهی واحدهای کوچک برای ورود به بازارهای جهانی تاکید کرد.

30 دی 1398
کد خبر : 31933
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با دستور جلسه مدیریت زنجیره تأمین صنعت چرم استان، ارائه گزارش انجمن صنایع غذایی استان در خصوص مدیریت بحران برندها موضوع «آلودگی برخی از محصولات غذایی به دارو»، بررسی مراتب اعتراض به بند (3) مصوبات کارگروه تنظیم بازار و سازوکار اخذ ما به التفات نرخ ارز در خصوص کالاهایی که از گروه 1 به گروه 2 تغییر یافته‌اند، برگزار شد.

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز در این نشست، با تأکید بر اهمیت برندسازی صنعت چرم و کفش استان آذربایجان شرقی گفت: باید از این مزیت اقتصادی استان در راستای تأسیس هلدینگ صنعت چرم، تولید انبوه و محصولات با کیفیت و ساماندهی واحدهای کوچک با هدف حضور مستمر در بازار منطقه‌ای و جهانی استفاده شود و دولت نیز حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر این نکته که صنعت چرم و کفش یکی از صنایع پیشران در اقتصاد این استان است و از بخش‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شود از فعالان صنعتی استان در این بخش و مدیران اقتصادی استان خواست با توجه به برند کفش تبریز بهره‌برداری مناسبی از این مزیت اقتصادی به عمل آورند.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تائید و حمایت از ایجاد هنرستان و مرکز تحقیقات کفش و چرم در استان آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری کرد: با ورود فعالان حوزه دانشگاهی و واحدهای تولیدی در بخش شیمیایی مواد خام موردنیاز فعالان این بخش در استان تأمین شود.

رضا جعفری، دبیر انجمن صنایع غذایی استان نیز در خصوص آلودگی برخی از محصولات غذایی در بعضی از نقاط کشور و ارائه راهکارهای جامع جهت مرتفع کردن این‌گونه چالش‌ها گفت: چالش ایجاد شده در این حوزه که با قرار دادن قرص‌های داروی درون کیک‌های تولیدی در کشور استان ایجاد شد صنایع غذایی استان را با کاهش محسوس در تولید مواجه کرد.

دبیر انجمن خاطر نشان کرد: این‌گونه اتفاق‌ها در راستای ضربه زدن به تولیدی ملی است که باید با همکاری رسانه‌ای از اثرگذاری آنها جلوگیری شود.

جعفری پیگیری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از تا حصول نتیجه، حمایت رسانه‌ای از تولیدی ملی با هدف افزایش و تحریک تقاضا و مصرف بعد از شوک وارد شده به این صنعت شده را از دیگر موارد موردنظر در این خصوص خواند و ساماندهی سیستم توزیع مواد غذایی از تولیدی تا مصرف را مهم‌ترین مؤلفه‌های جلوگیری از ایجاد چنین مسائلی خواند.

نعمتی، معاونت غذایی و دارویی علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی نیز خلأ سیستم توزیع محصولات تولیدی در حوزه غذایی را مهم‌ترین عامل مشکلات ایجاد شده در این خصوص خواند و از مسئولان استان و فعالان این بخش خواست تا در این خصوص اقدامات مؤثری را ایجاد گردد.

رئیس اتاق تبریز در این خصوص از دستگاه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی پیگیری اساسی این موضوع را تا رفع و حل اساسی مسئله را خواستار شد.

پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر این نکته که احساس ناامنی بیشتر از ناامنی به آرامش روانی شهروندان جامعه آسیب وارد می‌کند از مسئولان و رسانه‌ها خواست تا در ارائه اطلاعات بخش‌های مختلف اقتصادی استان از منابع موثق و علمی استعلام کنند تا از آسیب‌های روانی و اجتماعی اخبار کذب جلوگیری شود.

موضوعات :
در همین رابطه