رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

غلامحسین شافعی در بدو ورود به سیستان و بلوچستان خبر داد

آمادگی بخش‌خصوصی برای نوسازی مدارس آسیب دیده در سیل

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران صبح امروز به منظور بازدید از مناطق سیل زده جنوب شرق کشور، همراه با وزیر آموزش و پرورش وارد استان سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

30 دی 1398
کد خبر : 31943
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران همراه با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به منظور بازدید از مناطق سیل زده و بررسی تخریب مدارس و آسیب‌های سیل، صبح امروز به کنارک سفر کرد و مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

بازدید از مدارس و مجتمع‌های آموزشی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و افتتاح ۲ مدرسه در چابهار و دشتیاری و کلنگ‌زنی مدرسه در دشتیاری از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر به این استان است.

در همین زمینه، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع خبرنگاران از آمادگی اتاق ایران و مشارکت فعالان اقتصادی به منظور نوسازی مدارس آسیب‌دیده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

پیش از این، جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی اطلاعیه‌ای از آمادگی به‌منظور دریافت و توزیع کمک‌های نقدی برای سیل‌زدگان جنوب شرقی کشور خبر داده بود.

استان سیستان و بلوچستان از اواسط هفته گذشته به واسطه بارش‌های بی‌سابقه درگیر سیل شده است.

بر اساس برآوردهای اولیه ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت های استان بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است که به جاده‌ها، تاسیسات آب و برق، بخش کشاورزی و منازل مسکونی مربوط است. علاوه بر این بنا بر اعلام مقامات استانی، بیش از 7 هزار راس دام در مناطق سیل زده تلف شده‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه