رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در ملاقات سفیر ایران در بلاروس با رئیس اتاق تبریز مطرح شد

دیپلماسی اقتصادی باید به کمک توسعه روابط با همسایگان بیاید

سعید یاری، سفیر ایران در بلاروس با یونس ژائله رئیس اتاق تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی با بلاروس و استفاده از توان دستگاه دیپلماسی برای تقویت روابط با همسایگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

01 بهمن 1398
کد خبر : 31956
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر ایران در بلاروس با تاکید بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی استان آذربایجان شرقی، از رئیس اتاق تبریز و فعالان اقتصادی استان این استان خواست تا با توجه به پتانسیل‌های موجود نقش بیشتری در گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و بلاروس ایفا کنند.

سعید یاری در دیدار با رئیس اتاق تبریز ضمن تاکید بر لزوم استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای تقویت روابط با همسایگان، افزود: استان آذربایجان شرقی از شرایط ویژه‌ای به لحاظ صنایع موجود، تولیدات و صادرات برخوردار است و از این لحاظ از این استان انتظار بیشتری برای گسترش همکاری‌های بین دو کشور ایران و بلاروس داریم.

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز در این دیدار با اعلام آمادگی بخش خصوصی استان برای افزایش همکاری‌های اقتصادی با بلاروس، از سفیر ایران در این کشور خواست تا با فراهم آوردن بسترهای لازم، به افزایش همکاری‌های دو جانبه کمک کند.

ژائله با اشاره به مشکلات بانکی موجود در مبادله با کشور بلاروس، گفت: مشکل انتقال منابع مالی از صادرات محصولات و کالاهای تولیدی استان و کشور سبب شده تا فعالان اقتصادی استان رغبت چندانی برای همکاری اقتصادی با این کشور نداشته باشند.

او در این خصوص از سفیر ایران در این کشور خواست تا مشکلات بانکی موجود به منظور انتقال منابع مالی را فراهم آورد.

در ادامه، یاری، سفیر ایران در بلاروس نیز با اشاره به پروژه‌های ناتمام شرکت‌های ایرانی در کشور بلارو، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی کار خود را حمایت از شرکت‌های ایرانی به منظور تکمیل پروژه‌های ناتمام می دانم، چرا که این پروژه‌های تکمیل نشده امکان گسترش همکاری‌های دو جانبه را کاهش داده و فرصت تعریف پروژه‌های جدید را از فعالان اقتصادی دو کشور محدود می‌کند.

 او با اشاره به نیازمندیهای این کشور در بخش‌هایی همچون پتروشیمی، دارو، میوه، خشکبار و توانمندیهای این کشور در حوزه نساجی، لبنیات و صنایع سنگین ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های متقابل دو کشور همکاری‌های دو جانبه بیش از پیش افزایش یابد.

موضوعات :
در همین رابطه