رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق اردبیل در شورای گفت‌وگوی استان

صادرکنندگان خرد از پیمان‌سپاری ارزی معاف شوند

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل با اشاره به اینکه پیمان‌سپاری ارزی، صادرکنندگان خرد را با مشکل جدی روبرو کرده است، معافیت این دسته از صادرکنندگان از پیمان‌سپاری ارزی را یکی از الزامات توسعه صادرات دانست.

26 بهمن 1398
کد خبر : 32217
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: رئیس بانک مرکزی قول داده است تا صادرکنندگان زیر یک‌میلیون دلار را از پیمان‌سپاری ارز معاف کرده و زمینه تقویت فعالیت آنها را فراهم کند.

حسین پیرموذن در هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار کرد: موضوع پیمان‌سپاری ارزی، صادرکنندگان خرد را با مشکل جدی روبرو کرده و انگیزه آنها را برای امر صادرات کاهش داده است.

او به معادله مجهول بین صادرکنندگان و قانون بازگشت ارز اشاره و خاطرنشان کرد: این معادله مجهول غیرقابل‌حل بوده و سبب تشکیل پرونده‌های مالیاتی بسیاری برای صادرکنندگان شده است.

رئیس اتاق اردبیل تصریح کرد: اگر نتوانیم به یک راه‌حل اساسی در مورد صادرات و مالیات اعمال شده به آن دست یابیم بیم آن می‌رود که اندک صادرات استان اردبیل نیز با مشکلی مواجه شود.

پیرموذن افزود: قوانین ارزی برای شرکت‌های بزرگ پتروشیمی و صنعت نفت و گاز تصویب می‌شوند اما دامن تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرد را نیز می‌گیرد.

رئیس اتاق اردبیل با تأکید بر اینکه قیمت کالای صادراتی در گمرک استان باید تصحیح شود، گفت: امروز سیب‌زمینی در انبار کشاورزان رسوب کرده درحالی‌که در خارج از کشور به این محصول نیاز است اما به خاطر مشکلات قیمت‌گذاری کالا در گمرک و اجبار بازگشت ارز نمی‌توانند سیب‌زمینی موجود را صادر کنند.

پیرموذن همچنین به عضویت موقت ایران در اتحادیه اوراسیا اشاره و اظهار کرد: عضویت موقت ایران در اتحادیه اوراسیا یکی از اقدامات مهم و زیربنایی دولت است که می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان در شرایط کنونی بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس اتاق اردبیل در مورد احداث شهرک صنعتی مشترک مرزی ایران و آذربایجان اظهار کرد: تفاهم‌نامه شهرک صنعتی مشترک نهایی شده است و به‌زودی در دیدار روسای جمهور دو کشور به امضای نهایی خواهد رسید.

موضوعات :
در همین رابطه