رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست شورای گفت‌وگوی استان سمنان

مدیران دولتی برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین را به حداقل برسانند

پنجاه و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان برگزار شد. علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان در این نشست با اشاره به بهبود جایگاه استان سمنان در پایش محیط کسب‌وکار، رفع موانع کسب کار و تسهیل گری امور مرتبط با تولید را برای تداوم بهبود محیط کسب‌وکار ضروری دانست و از مدیران بخش دولتی نیز خواست تا برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین و مقررات را به حداقل برسانند.

29 بهمن 1398
کد خبر : 32253
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان باوجود مشکلات اقتصادی و تحریم در یک سال گذشته در مسیر رونق تولید گام برداشتند، گفت: دغدغه‌های صنعتگران و تولیدکنندگان استان با همکاری و تلاش مستمر دولت و بخش خصوصی قابل‌حل است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در پنجاه و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان از فعالان اقتصادی درخواست کرد: برای گره‌گشایی مشکلات بخش تولید و صنعت پیشنهادهای عملیاتی خود را به اتاق سمنان اعلام کنند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با اشاره به اینکه در آخرین پایش محیط کسب کار، استان سمنان در رتبه کشور قرار گرفته است، گفت: رفع موانع کسب کار و تسهیل گری امور مرتبط با تولید، مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که باید برای تداوم بهبود وضعیت استان در پایش کسب کار مورد توجه قرار گیرد.

جمعه‌ای از مدیران بخش دولتی نیز درخواست کرد: برداشت‌های سلیقه‌ای در قوانین و دستورالعمل‌ها را به حداقل برسانند.

در ادامه علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز گفت: بر اساس شاخص و آمارهای کشوری، دستگاه‌های اجرایی استان در مسیر خدمت‌رسانی مطلوب به صنعتگران و فعالان اقتصادی استان در حرکت هستند.

او خاطرنشان کرد: تبیین گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با برگزاری نشست‌های از این دست، باهدف گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید در استان سمنان روند مثبتی دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد برگزاری نشست دولت و بخش خصوصی، استان سمنان رتبه خوبی در کشور دارد، گفت: بر اساس شاخص‌ها، دولت به معنای واقعی در استان در کنار صنعتگران است.

آشناگر خاطرنشان کرد: رتبه دوم استان سمنان در جشنواره شهید رجایی در جلب رضایتمندی اقشار مردم نشان از تلاش دولت برای تسهیل روند اداری برای رونق تولید در استان است.

استاندار سمنان تصریح کرد: صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان سمنان تسهیل شده و بسیاری از موانع تولید در یک سال گذشته با تلاش مدیران از بین رفته است.

او با بیان اینکه، فرایند استعلام‌های کاغذی برای اعطای مجوزهای سرمایه‌گذاری برچیده می‌شود، گفت: کارشناسان در این بخش در حال تدوین نرم‌افزارهایی برای ایجاد استعلام‌های الکترونیکی هستند.

آشناگر گفت: در یک سال گذشته تحول چشم‌گیری در بخش گمرک استان سمنان ایجاد شده است و با تخلف‌های حوزه صادرات و واردات کالا به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

استاندار سمنان گفت: با تسهیل روند اداری، رغبت فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان افزایش یافته است.

موضوعات :
در همین رابطه