رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

با تداوم توقف فعالیت گمرک زرباطیه عراق

سازمان راهداری خواستار بازگشت کامیون‌ها از مرز مهران شد

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با ارسال نامه‌ای به ادارات راهداری استان‌ها از تداوم توقف فعالیت پایانه مرزی زرباطیه (مقابل پایانه مرزی مهران) خبر داد و از اتاق‌های بازرگانی؛ انجمن‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل خواست در اسرع وقت برای تعیین تکلیف ناوگان حاضر در این مرز مهران تدابیری اتخاذ کنند.

06 اسفند 1398
کد خبر : 32356
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با طولانی شدن زمان انسداد مرز مهران، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر اساس گزارش‌های واصله از مدیریت پایانه مرزی مهران، از توقف فعالیت پایانه مرزی زرباطیه (مقابل پایانه مرزی مهران) خبر داد.

در این ابلاغیه تصریح شده است که فعالیت گمرک پایانه زرباطیه از 26 بهمن‌ماه متوقف شده و تعداد زیادی از ناوگان ایرانی حامل کالاهای صادراتی در پایانه مرزی و بازارچه مرزی مهران بلاتکلیف و متوقف مانده‌اند.

طبق گزارش مدیریت پایانه مرزی مهران، از روز اول طرف عراقی برای ازسرگیری هر چه سریع‌تر فعالیت گمرک زرباطیه قول مساعد داده اما تاکنون این امر تحقق نیافته است.

پیرو ابلاغ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ادارات استان‌ها، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تهران نیز با ارسال نامه‌ای به اتاق ایران و انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران ضمن اعلام توقف فعالیت پایانه مرزی زرباطیه از اتاق‌های بازرگانی؛ انجمن‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل درخواست کرده است سریعاً برای تعیین تکلیف ناوگان حاضر در این مرز مهران تدابیری اتخاذ کنند.

در این نامه درخواست شده است اتاق‌های بازرگانی؛ انجمن‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل، از این به بعد پیش از بارگیری کالا و اعزام و ناوگان به مقصد عراق و سایر مقاصد خارجی، از شرایط مرز، وضعیت خروج و مقصد کالا اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به ارسال ناوگان اقدام کنند.

در همین رابطه