رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

15 نکته از اظهارات صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت

پرداخت 1500 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

به گفته محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت تا امروز به ۱۳۰۰ واحد تسهیلات پرداخت شده که این تسهیلات معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته است.

25 مرداد 1395
کد خبر : 3236
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به گفته محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت تا امروز به ۱۳۰۰ واحد تسهیلات پرداخت شده که این تسهیلات معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته است.

محسن صالحی نیا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

 محسن صالحی‌نیا در نشست خبری خود که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

1. طبق برنامه‌ریزی که اجرای طرح احیای صنایع کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است، تا امروز ۱۵ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی اولیه شده‌اند که اگر نسبت آن را بسنجیم  ۶۰ درصد از واحدهای معرفی شده مربوط به حوزه صنعت و ۴۰ درصد آن مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

2. تا امروز به ۱۳۰۰ واحد تسهیلات پرداخت شده که این تسهیلات معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته است و در صدد این هستیم که واحدهای بیشتری را تحت پوشش این اعتبارات قرار دهیم.

3. در سه ماهه اول امسال ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه صنعت پرداخت شده است که معادل ۳۰ درصد از کل تسهیلات بانکی کشور بوده است.

4. در سال‌های قبل ما نسبت تسهیلات تا ۳۶ درصد برای صنعت را تجربه کرده‌ایم و معتقدیم می‌توان سهم کنونی صنعت را از تسهیلات به ۳۸ درصد رساند

5. و در این باره  مذاکراتی را نیز از طریق دولت با بانک های عامل در این باره انجام داده‌ایم.

6. رونق تولید و افزایش صادرات و همچنین تأمین نقدینگی و مدیریت واردات نشان دهنده خروج بخش صنعت از رکود است و البته آثار خروج از رکود و رشد نیز در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و راه و ترابری مشاهده می شود.

7. در صنعت خودرو رکودی نداریم و انباشت خودرو نیز اتفاق نیفتاده است. بهترین حالت ممکن در فروش خودرو را دارا هستیم.

8. نظارت وزارت صنعت بر شکل گیری انحصار در صنعت خودرو و خرید سهام شرکتهای خودرویی توسط شرکت قطعه سازی کروز باید از شورای رقابت پیگیری شود. از نظر ما اگر خصوصی سازی واقعی صورت گیرد و زیر نظر دستگاه های مرتبط باشد، مشکلی نخواهد داشت.

9. ۸۷۰ ردیف تعرفه ای برای ممنوعیت واردات تعیین شده که این فهرست به کارگروه اقتصاد مقاومتی ارایه شده است.

10. تاکنون امکان واردات بیش از 1700 ردیف کالای مصرفی نهایی با ارز مبادله ای محدود شده است.

11. بخش صنعت در 3 ماهه اول امسال4.2 درصد داشته است.

12. از ابتدای سال تا کنون تولید خودرو 3.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به 450 هزار دستگاه رسیده است.

13. تولید پتروشیمی‌ها در 4 ماهه اول امسال با رشد 40 درصدی روبه‌رو بوده است و‌ این اتفاق به دلیل واقعی شدن قیمت محصولات پتروشیمی، محدود شدن واردات با ارز متقاضی و همچنین افزایش صادرات در این بخش صورت گرفته است.

14. برای پرداخت تسهیلات بانکی نیز 15 هزار واحد تولیدی صنعتی،‌ معدنی و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته و 1500 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

15. نامه‌نگاری مدیر ارشد رنو فرانسه در خصوص همکاری با شرکت سایپا صورت گرفته است. قرار شده در همکاری رنو و سایپا، یکی از شرکتهای زیرمجموعه سایپا به عنوان آورده طرف ایرانی ارائه شود.

در همین رابطه