رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سیلاب، برق ۳۷روستا و آب ۲۳ روستای استان لرستان را قطع کرد

برق ۳۷روستا و آب ۲۳ روستابر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در لرستان، قطع شد.

07 اسفند 1398
کد خبر : 32372
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: برق ۳۷روستا و آب ۲۳ روستابر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در لرستان، قطع شد.

 میثم جعفرزاده افزود: بیش از ۱۲۰‌ تیم عملیاتی در منطقه از شب گذشته در حال رفع عیب هستند.

وی ادامه داد: مصرف برق برای گرمایش با توجه به قطعی گاز در شهر معمولان در اثر سیلاب، افزایش یافته که امیداست با کمک مردم  در اینشهر معمولان برای مدیریت مصرف، قطع برق در شهر رخ ندهد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: یکی از فیدرهای ۲۰ کیلوولت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اثر بارش و تند باد از مدار خارج شده و ۱۰۰ روستا در حال حاضر بی‌برق است.

جعفرزاده  تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تلاش مستمر تیم‌های عملیاتی، تا عصر امروز فیدر مذکور در کهگیلویه و بویراحمد برق‌دار شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: میانگین بارش‌ها تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه امروز ۱۰۴ میلی‌متر گزارش شده که بیشترین بارش با ۱۴۵ میلی‌متر در نورآباد و کمترین بارش با ۷۰ میلی‌متر در پلدختر ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی ۳۸ ساعت گذشته متوسط بارش‌های استان ۹۴.۷ میلی‌متر بوده است.

جعفرزاده افزود: بارش‌ها تا پایان وقت امروز ادامه دارد و بر همین اساس از مردم استان درخواست می شود با توجه به حجم بالای بارش‌های رگباری و افزایش دبی رودخانه‌ها به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها بخصوص قسمت‌های عبوری درون شهرها توقف نکنند.

در همین رابطه