رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق اهواز خبر داد

تنفس ۶ ماهه برای بازپرداخت اقساط بانکی بنگاه‌های تولیدی در خوزستان

رئیس اتاق اهواز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برای جبران بخشی از خسارت‌ها ناشی از رکود فعالیت‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در استان خوزستان، بنگاه‌های تولیدی استان از دوره تنفس ۶ ماهه برای بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی برخوردار شدند.

25 اسفند 1398
کد خبر : 32566
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز با اشاره به اینکه این  اتاق پیگیری‌های متعددی را برای جلوگیری از تحمیل خسارت‌های بیشتر به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان انجام داده است، گفت: در این رابطه با دبیرخانه شورای هماهنگی بانک‌های استان خوزستان مکاتباتی صورت گرفته تا بخشی از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان جبران شود.

شهلا عموری ادامه داد: دبیرخانه شورای هماهنگی  بانک‌های استان در پاسخ به پیگیری‌های صورت گرفته، به دلیل شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع این ویروس در راستای حمایت از تولیدکنندگان، صنعتگران و همچنین صاحبان کسب و کار از آمادگی شبکه بانکی استان از اجرای قانون تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی مصوب پنجم اسفندماه امسال خبر داد.

او خاطرنشان کرد: به‌منظور مساعدت با بنگاه‌های تولیدی و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری مبنی بر امهال حداکثر پنج سال بدهی مشتریان پس از اخذ ۷.۵ درصد مانده بدهی، دوره تنفس ۶ ماه اعمال خواهد شد.

عموری تصریح کرد: علاوه بر این اقساط مربوط به ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به انتهای دوره تسهیلات منتقل شد.

او یادآور شد: متقاضیان می‌توانند برای پیگیری این بخش از مساعدت‌های شبکه بانکی با شعب مربوطه تماس حاصل کنند.

فعالیت هیات‌های مالیاتی تا پایان اردیبهشت لغو شود

رئیس اتاق اهواز تصریح کرد: برای جبران بخشی از خسارت‌های به وجود آمده و حمایت از کسب‌وکارهای مختلف، دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در زمینه‌های مربوط به امور بانکی، مالیاتی و بیمه با هماهنگی مدیران مربوطه در سطح ملی نسبت به تهیه بسته حمایتی اقدام کنند.

عموری تهیه و تدوین این بسته حمایتی را خواست فعالان اقتصادی استان دانست و افزود: انتظار می‌رود که سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه بخشودگی جرائم مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳،۱۹۷،۱۹۹ مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را تا پایان خردادماه سال آتی تمدید کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تصریح کرد: ضروری است تا در شرایط موجود، جلسات هیات‌های رسیدگی مالیاتی تمامی مؤدیان، حداقل تا پایان اردیبهشت‌ماه لغو شود.

عموری با اشاره به مشکلات ایجاد شده در انبارگردانی و حسابرسی فعالان اقتصادی، گفت: از اداره کل امور مالیاتی استان درخواست می‌شود تا اشخاص حقوقی بتوانند ارائه اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان متکی به دفاتر و اسناد را حداکثر تا پنج ماه پس از سال مالیاتی تسلیم کنند.

رئیس اتاق اهواز یادآور شد: به‌منظور تکمیل بسته حمایتی از کسب‌وکارهای استان و فعالیت‌های اقتصادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلاتی شدند، پیگیری‌های دیگری نیز در سطح ملی با کمک اتاق بازرگانی ایران و استانداری خوزستان در حال انجام است.

موضوعات :
در همین رابطه