رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

کیوان کاشفی در جمع خبرنگاران در کرمانشاه

بخش خصوصی تا مهار کامل کرونا پای‌کار می‌ماند

کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با تشریح اقدامات حمایتی بخش خصوصی از مراکز درمانی کرمانشاه، تأکید کرد: اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی تا مهار کامل شیوع کرونا در کنار مردم و کادر درمانی می‌مانند و از حمایت دریغ نمی‌کنند.

28 اسفند 1398
کد خبر : 32607
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با تأکید بر اینکه بخش خصوصی تلاش کرده است بخشی از نگرانی‌های مراکز درمانی برای تأمین تجهیزات موردنیاز را مرتفع کند، گفت: با توجه به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی که شیوع کرونا در جامعه داشته، تلاش کردیم بخشی از نگرانی‌های مراکز درمانی برای تأمین تجهیزات موردنیاز را مرتفع کنیم.

کیوان کاشفی در جمع خبرنگاران در کرمانشاه افزود: یکی از مهم‌ترین تجهیزات موردنیاز برای مقابله با کرونا دستگاه ونتیلاتور است که ۲ دستگاه از آن به ارزش ۳ میلیارد ریال سفارش و دیروز به مراکز درمانی کرمانشاه تحویل داده شد.

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به اینکه این تجهیزات توسط تشکل‌های بخش خصوصی وارد شده، گفت: این اقلام و تجهیزات پزشکی از طرف اتاق بازرگانی به مراکز آموزشی تقدیم شده است و این حمایت‌ها تا مهار کامل شیوه کرونا ادامه خواهد داشت.

به گفته کاشفی این دستگاه برای کمک به تنفس بیماران بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا کاربرد ویژه دارد و موردنیاز شدید مراکز درمانی است.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: اتاق بازرگانی در شرایط فعلی تمرکز اصلی اقدامات خود را در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا را بر تأمین اقلام موردنیاز کادر درمانی و مراکز پزشکی توسط بخش خصوصی قرار داده است و تا پایان کار کنار مردم و کادر درمانی می‌ماند.

رئیس اتاق کرمانشاه همچنین از تهیه ۱۵۰۰ عدد ماسک سه لایه، ۱۵۰۰ عدد ماسک N95، ۱۵۰۰ دست لباس حفاظتی، ۱۵۰۰ عدد عینک محافظ چشم،۶۰۰ عدد گان،۱۵۰۰ عدد شیلد و دستکش موردنیاز مراکز درمانی به تعداد قابل‌توجه خبر داد که بین مراکز درمانی استان توزیع شده است.

کاشفی همچنین از تهیه ۱۰ پالس اکسی‌متر نیز برای مراکز بیمارستانی استان کرمانشاه خبر داد.

او خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در کنار خط مقدم مقابله با ویروس کرونا باشیم تا بتوانیم به سهم خود باری از دوش جامعه پزشکی و نظام بهداشت و درمان برداریم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به زحمات کادر زحمتکش درمانی و تلاش بخش خصوصی برای کمک به این حوزه، بیان کرد: به‌موازات این امر مهم، بررسی‌های لازم برای چگونگی جبران خسارات فعالان اقتصادی که از این شرایط  صدمه خورده‌اند نیز توسط پارلمان بخش خصوصی در حال انجام است.

در همین رابطه