رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران به‌مناسبت عید مبعث و سال نو

جهش تولید، از ابزارهای قدرت است؛ به تولیدکنندگان کمک و با سواستفاده‌کنندگان برخورد شود

مقام معظم رهبری در سخنرانی زنده به مناسبت عید مبعث فرمودند: جهش تولید یکی از ابزارهای قوی‌شدن است که البته الزاماتی از جمله مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه، اعطای مشوق‌ها به تولیدکنندگان و برخورد قضایی با سوء استفاده‌کنندگان از کمک‌های دولتی دارد که این کارها باید امسال انجام شود.

03 فروردین 1399
کد خبر : 32642
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مقام معظم رهبری امروز به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم (ص) به طور زنده و مستقیم با مردم سخن گفتند.

ایشان با یادآوری تجربه ۴۰ ساله و ظرفیت فوق‌العاده کشور برای مقابله با همه چالش‌ها و مشکلات، خطاب به ملت ایران تأکید کردند: ظرفیت‌های کشور بسیار زیاد است ولی مهم آن است که مسئولان این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و در همه بخشها افراد جوان، مؤمن، با انگیزه و متشرّع به‌کار گرفته شوند.

ایشان همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کردند: جهش تولید یکی از ابزارهای قوی‌شدن است که البته الزاماتی از جمله مقابله با قاچاق کالا و واردات بی رویه، اعطای مشوق‌ها به تولیدکنندگان و برخورد قضایی با سوء استفاده‌کنندگان از کمک‌های دولتی دارد که این کارها باید امسال انجام شود.

مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه قوی‌شدن نیازمند ابزارهایی است، گفتند: یکی از این ابزارها، حفظ اکثریت جمعیت جوان کشور است و به همین علت در سال‌های اخیر بارها بر این موضوع تأکید شده است.

خلاصه بیانات مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

  • خداوند متعال از ابتدای بعثت یک دستورالعمل به پیامبر اسلام(ص) برای مقابله با دشمنی ها داده که عبارت است از «صبر» یعنی «ایستادگی»، «مقاومت»، «محاسبات دقیق خود را با خدعه‌گری دشمن تغییر ندادن»، «با روحیه به سمت اهداف والای ترسیم شده حرکت کردن» و «ادامه دادن به مسیر».
  • ملت ایران ملت صبوری است و ملت در این چهل سال صبر و استقامت خود را نشان داده است، اگرچه برخی اوقات مسئولین بی‌صبری کرده‌اند و یا برخی روشنفکر نماها بی‌صبری از خود نشان داده‌اند و تا مرز همکاری با دشمن هم پیش رفته‌اند.
  • صبر کردن به معنای تسلیم نشدن، دچار ضعف و تردید نشدن، با شجاعت و تدبیر جلوی دشمن را گرفتن و او را مغلوب کردن است.
  • قوی‌شدن شامل ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی هم می‌شود. نه فقط عرصه دفاعی و نظامی.
  • ویروس کرونا که تقریباً همه کشورهای دنیا را گرفتار کرده و برخی کشورها حقایق را درباره این بیماری و تلفات آن می‌گویند و برخی هم پنهان‌کاری می‌کنند ، مصداق آیه شریفه قرآن یعنی ابتلا با خوف و ترس، مشکلات اقتصادی و گرفته‌شدن جانها است اما خداوند متعال در مقابل این ابتلا نیز به صبر توصیه می‌کند.
  • صبر در اینجا به معنای انجام درست و عاقلانه کارها یعنی عمل به دستورها و توصیه‌های مسئولان ذی‌ربط برای حفظ جان خود و مردم کشور و کنترل این بیماری خطرناک است.
  • صحبت‌های آمریکایی‌ها جزو حرف های بسیار عجیب است زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آنها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند.
  • هنگامی که آمریکایی‌ها متهم به تولید این ویروس هستند، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می کند.
  • به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست زیرا ممکن است داروهایی را ارسال کنند که ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار کند و یا حتی ممکن است افرادی را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را که گفته می شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند، بنابراین سخنان آمریکایی‌ها قابل قبول نیست.
  • ظرفیت‍‌های کشور بسیار زیاد است ولی مهم آن است که مسئولان این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و در همه بخش‌ها افراد جوان، مؤمن، با انگیزه و متشرّع به‌کار گرفته شوند.
  • تجربه 40 ساله نشان می دهد که کشور ظرفیت مقابله با مسائل و چالش ها را در هر سطحی دارد.
  • دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را ان شاالله همه عمل کنند. حتی اجتماعات دینی در کشور تعطیل شد که در تاریخ ما به این شکل بی سابقه است که حتی حرم های مطهر و نمازهای جمعه تعطیل شود ولی چاره ای نبوده و مصلحت اینگونه بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان اظهار امیدواری کردند خداوند متعال هرچه زودتر این بلا را از ملت ایران و ملت‌های مسلمان و همه بشریت دفع کند.

 

موضوعات :
در همین رابطه