رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری

دستور تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور دستور تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ را صادر و دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت را مسئول تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ معرفی کرد.

04 فروردین 1399
کد خبر : 32656
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون اول رئیس‌جمهور دستور تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ را صادر کرد.

اسحاق جهانگیری در این ابلاغیه، حمید زادبوم، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت را مسئول تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ معرفی کرده است.

زادبوم با اشاره به ابلاغ دستور تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ توسط معاون اول محترم رئیس‌جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی خواست تا با استفاده از نظرات کارشناسی درون و برون‌سازمانی، توجه به تجربیات سال‌های گذشته، شرایط خاص تجارت بین‌الملل و همچنین تحریم‌های بین‌المللی، نسبت به تدوین و ارائه آن در کارگروه توسعه صادرات، کارگروه برون‌گرایی اقتصاد و در نهایت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

او نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را با اهمیت دانسته و معتقد است: این نام‌گذاری بیانگر توجه جدی ایشان به مسائل اقتصادی و تجاری است که مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان متولی تجارت خارجی کشور را دوچندان می‌کند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات، حمایت و تشویق صادرکنندگان را رکن اصلی بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ دانسته و ابلاغ و تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی را شرط لازم برای اثربخشی مفاد بسته حمایت از صادرات دانست.

در همین رابطه