رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا

کسب و کارهای کم‌خطر در استان‌ها از ‌٢٣ و در تهران از ۳۰ فروردین از سر گرفته می‌شود

ستاد ملی مبارزه با کرونا صبح یکشنبه به ریاست رئیس‌جمهور در ساختمان حافظیه سعدآباد تشکیل جلسه داد و مقرر شد تا کسب و کارهای متوسط و کم ریسک در استان‌ها، فعالیت خود را از ۲۳ فروردین آغاز کنند. در استان تهران این فعالیت از ۳۰ فروردین با مراعات پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

17 فروردین 1399
کد خبر : 32746
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ستاد ملی مبارزه با کرونا صبح یکشنبه به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهور در ساختمان حافظیه سعدآباد تشکیل جلسه داد.  در این نشست پیشنهاداتی درباره فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها مطرح شد که در نهایت پیشنهادات به تصویب ستاد قرار گرفت؛ بر این اساس تصویب شد که در استان‌های کشور بجز تهران کسب و کارهای کم ریسک می‌توانند از ۲۳ فروردین فعالیت های خود را  آغاز کنند، اما کسب و کارهای پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخرها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند فعلا تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل باقی می‌مانند تا بعداً درباره آنها تصمیم گیری شود.

 روحانی در این نشست، اظهار کرد: در روندی که پیش‌رو داریم برای مسئله مبارزه و مقابله با کرونا هیچ اختلاف نظری میان دستگاه های دولتی و قوای سه گانه وجود ندارد و همه ارکان کشور با هماهنگی در حال انجام امور هستیم و مقام معظم رهبری نیز همواره حمایت کردند.

به گفته او، هم فعالیت‌های اقتصادی و هم پروتکل های بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا هستند، فعالیت‌های اداری و اقتصادی و تولیدی ما باید در جریان باشد، اما پروتکل‌های وزارت بهداشت باید مورد تاکید و توجه قرار بگیرد.

 مهم‌ترین تصمیمات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا و نکات کلیدی صحبت‌های رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

  • در بخش کسب و کارهای کم ریسک بنا شد تا در استان ها از شنبه ۲۳ فروردین فعالیت ها با مراعات پروتکل های اعلامی از سوی بهداشت و درمان آغاز شود؛ حتماً باید بر این پروتکل ها نظارت شود و مسئولیت اصلی این نظارت بر عهده وزارت بهداشت است.
  • تصویب شد تا در صورت نیاز نیروی بسیج نیز برای نظارت با دقت به وزارت بهداشت کمک کند.
  • بازگشایی فعالیت‌ها در جامعه به صورت پلکانی و تدریجی آغاز می شود، ما هم نسبت به فعالیت اقتصادی در استان‌ها و استان تهران و هم نسبت به سایر فعالیت‌ها در کشور به صورت پلکانی و تدریجی تصمیم گرفتیم.
  • از ۲۳ فرودین ماه فعالیت ادارات دولتی به این صورت خواهد بود که دو سوم سرکار حاضر می‌شوند و یک سوم از کارکنان مجاز هستند که سر کار نروند و بخش‌های مختلف درباره حضور یک سومی کارکنان به صورت گردشی تصمیمگیری کنند.
  • افرادی که سن بالاتری و یا بیماری‌های زمینه ای هستند در اولویت یک سومی قرار دارند.
  • هر کس کرونا مبتلا شد موظف است به رییس بخش خود در محل کار اعلام کند و سر کار نیاید و باید برای مدتی که برای درمان مشخص شده حدود دو هفته باید به صورت قرنطینه باید در منزل یا نقاهتگاه و یا بیمارستان بنا به شرایط بیماری بماند. 
  • حضور فرد مبتلا در محل کار تخلف است.
  • ساعت کار اداری قرار شد از ۲۳ فروردین ۷ صبح تا ۱۴ عصر باشد و این با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان در نظر گرفته شده است که در این زمینه هم اگر تا ماه رمضان چنین وضعیتی داشته باشیم نه نماز جماعت خواهیم داشت و نه وقت ناهار در ادارات.
  • عبور و مرور ماشین‌ها در استان‌ها آزاد است، اما در میان استانها تا ۳۰ فروردین ممنوع است که ماشین ها از استانی به استان دیگر بروند.
  • در بخش آموزش به جز آموزش تکمیلی در بخش دکتری مخصوصا از ۳۰ فروردین حضوری خواهد بود، اما در بخش کارشناسی و مدارس تا ۳۰ فروردین آموزش از دور است؛ البته در استان‌هایی که وضعیت سفید است می‌توانند کار خود را شروع کنند و مشکلی ندارند مثل استان بوشهر که مشکلی در این زمینه ندارد.
  • اماکن متبرکه تا ۳۰ فروردین همچنان تعطیل می مانند و بعد از این تاریخ برای آن ها تصمیم گیری می شود.

 

موضوعات :
در همین رابطه