رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

ستاد مقابله با کرونا در اتاق ایران چگونه به درمان بیماران کمک‌ می‌کند؟

ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در اتاق ایران از دهم اسفندماه کار خود را با دستور آقای شافعی آغاز کرده است. اتاق ایران بودجه‌ای را در نظر گرفته که با توجه به اعلام نیاز اتاق‌های مختلف سراسر کشور و مناطقی که بیشتر درگیر شیوع کرونا بوده‌اند، تقسیم می شود. پرداختی اتاق ایران تا امروز 20 میلیارد تومان و در اتاق‌های شهرستان‌ها 60 میلیارد تومان بوده است.

19 فروردین 1399
کد خبر : 32767
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در اتاق ایران از دهم اسفندماه کار خود را با دستور آقای شافعی آغاز کرده است. اتاق ایران بودجه‌ای را در نظر گرفته که با توجه به اعلام نیاز اتاق‌های مختلف سراسر کشور و مناطقی که بیشتر درگیر شیوع کرونا بوده‌اند، تقسیم می شود. پرداختی اتاق ایران تا امروز 20 میلیارد تومان و در اتاق‌های شهرستان‌ها 60 میلیارد تومان بوده است.

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

دهم اسفندماه بود که غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران طی نامه‌ای به دبیرکل این اتاق، دستور تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در اتاق ایران را صادر کرد و خوستار برگزاری جلسات روزانه میان اعضای این ستاد شد تا بر اساس مسئولیت اجتماعی به سازمان‌های مسئول و هم‌وطنان یاری رسانده شود.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی نامه‌ای جداگانه به روسای اتاق‌های سراسر کشور از آن‌ها خواست در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی، با تشکیل ستادهای استانی، برای همکاری با سازمان‌های مسئول در تهیه و توزیع مواد و ابزارهای بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا اقدام کنند.

مسئولیت این ستاد به عهده  دبیرکل اتاق ایران است و معاونان و مدیران اتاق ایران در جلسات این ستاد حضور دارند.

مسئولیت و ماموریت اصلی «ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در اتاق ایران» کمک به مقابله با کرونا در کل کشور است؛ با این هدف تامین نیازهای مردم برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا با کمک به شبکه بهداشت و درمان شهرها و استان‌های مختلف بخصوص مناطق محروم  در اولویت اصلی این ستاد است.

اتاق ایران برای تامین این هدف بودجه‌ای را در نظر گرفته که با توجه به شرایط اتاق ایران و اتاق‌های مختلف سراسر کشور و مناطقی که بیشتر درگیر شیوع کرونا بوده‌اند، تقسیم شده است.

با همکاری اتاق‌های استان‌ها کالاها و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

تا امروز حدود 20 میلیارد تومان از طریق اتاق ایران برای تهیه اقلام مورد نیاز، هرینه شده است و پرداختی‌ها در اتاق‌های شهرستان‌ها با همکاری اعضای خود اتاق‌ها بیش از 60 میلیارد تومان برای کمک به مراکز درمانی و تامین نیاز آن‌ها است.

سعی بر این بوده که این منابع مالی تا حد امکان صرف تهیه تجهیزات و امکانات ثابت و سرپایی بشود. اقلام تهیه شده شامل دستگاه‌‌های کمک تنفسی، ونتیلاتورهای ثابت و متحرک، Bipap، Cipap، سایر دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، مواد ضدعفونی کننده و حفاظتی است.

این کمک‌ها هنوز ادامه دارد، برخی از استان‌ها نیاز مراکز درمانی خود را دیرتر اعلام کرده‌اند و این کمک‌ها هنوز در جریان است. در دوره تعطیلات هم این کار متوقف نشد و کمک‌ها در جریان بود.

روش کار به این صورت است که دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان‌ها نیازهای خود را به اتاق‌های بازرگانی، صنایعف معادن و کشاورزی محل اعلام می‌کنند و توسط آنها به اتاق ایران منعکس می‌شود؛ بعدا درچارچوب بودجه تعیین شده و یا کمک اتاق‌های استان‌ها کالاهای موردنیاز تامین و تحویل شده یا می‌شود.

باتوجه به شیوع بیماری در دنیا تقاضا برای این اقلام و تجهیزات پزشکی مورد بحث افزایش یافته و محدودیت‌هایی در عرضه ایجاد شده است که دشواری‌هایی را در تامین به وجود آورده است.

همچنین اولین جلسه شورای معاونان و مدیران اتاق ایران به‌ریاست محمد رمضانی، دبیرکل اتاق ایران به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد؛ دراین جلسه واحدهای متعدد اتاق ایران گزارش اقدامات خود را ارائه کردند.

در این جلسه هماهنگی لازم برای پیگیری امور و حفظ و برقراری ارتباط و تشکیل جلسات منظم بین بخش‌های مختلف اتاق ایران، اتاق شهرستان‌ها، تشکل‎ها، کمیسون‌ها، اتاق‌های مشترک در جهت ایفای وظایف در شرایط فعلی به عمل آمد.

موضوعات :
در همین رابطه