رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

علی یگانه فرد تشریح کرد

اقدامات حمایتی و پیشگیرانه اتاق زنجان در مقابله با کرونا

رئیس اتاق زنجان می‌گوید: این اتاق از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور وارد عمل شده و با توزیع مواد و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس برای کنترل بیماری تلاش کرده است.

20 فروردین 1399
کد خبر : 32782
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق زنجان در تشریح اقدامات این اتاق در مقابله با کرونا، گفت: هم‌زمان با شیوع این ویروس در کشور و لزوم انجام اقدامات بهداشتی مراقبتی و کاهش استرس و در راستای بالا بردن سلامت جامعه، اتاق زنجان نیز اقدامات خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرد.

علی یگانه فرد افزود: در گام نخست، توزیع رایگان مواد ضدعفونی‌کننده در بین بیمارستان‌ها، اماکن عمومی و دستگاه‌های اداری پررفت‌وآمد و ... با همکاری فعالان اقتصادی استان زنجان در دستور کار قرار گرفت و با ایجاد پایگاه‌های سلامت و توزیع برشورهای آموزشی و ضدعفونی کردن شهروندان در نقاط پرتردد تلاش شد شیوع ویروس به حداقل برسد.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به ارائه پیشنهاد مهلت سه‌ماهه برای پرداخت اقساط بدون اعمال هرگونه دیرکرد برای همه واحدهای تولیدی و اقتصادی، گفت: اتاق و فعالان اقتصادی استان از همان ابتدای شیوع کرونا ویروس جدید پای‌کار بودند و این کمک‌ها همچنان نیز ادامه دارد.

یگانه فرد در ادامه با اشاره به تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: این تجهیزات و اقلام بهداشتی و پزشکی در مرحله نخست، ظهر روز سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان زنجان و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

او با بیان اینکه دو دستگاه ونتیلاتور تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان برای نصب و استفاده در بیمارستان‌های جهت درمان بیماران کرونایی شد، گفت: دیگر اقلام اهدایی شامل لباس و گان‌های حفاظتی، عینک‌های یک‌بارمصرف، دستکش پزشکی و دیگر ملزومات موردنیاز بیمارستان‌ها برای مقابله با این ویروس بود.

یگانه فرد با اشاره به اینکه مرحله دوم کمک‌ها ظهر ۱۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شد، افزود: در این مرحله کمک اتاق بازرگانی ایران، تهران و زنجان شامل 540 ست حفاظتی کامل، 2520 عدد ماسک n95، 360 عدد شیلد محافظ صورت، 360 عدد عینک یک‌بارمصرف،300 کلاه یک‌بارمصرف، 270 عدد کلاه تمام فیلتر و 3 هزار جفت دستکش بود.

رئیس اتاق زنجان در پایان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری کمیته‌ای با عنوان کمیته پشتیبانی بخش صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی از برنامه‌های طرح غربالگری و مبارزه با ویروس کرونا با محوریت اتاق بازرگانی زنجان شکل گرفته که برنامه‌ها و اهداف خود را در همسو با مسئولان استان جهت پیشگیری و مبارزه با این ویروس دنبال می‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه