رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

از سوی رئیس جمهور

چهار طرح آب و برق با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان افتتاح شد

حسن روحانی صبح روز پنج شنبه در ارتباط تصویری دستور آغاز بهره برداری چهار طرح بزرگ در بخش آب و برق را در پرند، اسلامشهر، صفادشت و ملارد (استان تهران) صادر کرد.

28 فروردین 1399
کد خبر : 32889
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهار طرح بزرگ بخش آب و برق با سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار میلیارد تومان در استان تهران از سوی رییس‌جمهوری افتتاح شد.

حسن روحانی صبح روز پنج شنبه در ارتباط تصویری دستور آغاز بهره برداری چهار طرح بزرگ در بخش آب و برق را در پرند، اسلامشهر، صفادشت و ملارد (استان تهران) صادر کرد.

واحد بخار نیروگاه پرند و سه تصفیه خانه فاضلاب در اسلامشهر، صفادشت و ملارد چهار طرحی است که در ادامه پویش هر هفته «الف- ب- ایران» که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است با دستور رییس جمهوری به بهره داری رسید.

سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح ها دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

روحانی پیش از صدور دستور افتتاح و بهره برداری از واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند، مساله بازگشت سرمایه طرح های بخار سیکل ترکیبی را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای صرفه جویی که در سوخت و حفظ محیط زیست توصیه می کنند حتما در هر جایی که امکان دارد واحدهای نیروگاه به سیکل ترکیبی تبدیل شود.

روحانی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح ها خطاب به وزیر نیرو گفت: با این روند برای بخش خصوصی هم به صرفه است که در بخش بخار سرمایه گذاری کند و دولت پول گاز را در چند سال به این بخش پرداخت کند.

رییس جمهوری در ادامه دستور افتتاح واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی را به برکت ماه مبارک شعبان و توسل به روح پیامبر بزرگ اسلام (ص) صادر کرد.

عملیات اجرایی احداث واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 350 میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت 160 مگاوات و راندمان 50 درصد از سال 94 آغاز شده است.

این پروژه که با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم منطقه و کاهش آلایندگی احداث شده، با ایجاد فرصت اشتغال برای 40 نفر در زمان بهره‌برداری در مجموع برای 220 نفر به‌طور مستقیم و 1500 نفر به‌طور غیرمستقیم، اشتغال زایی خواهد داشت.

رییس جمهوری پیش از افتتاح فاز دوم تصفیه خانه اسلام شهر با طرح سوالاتی درباره هزینه های اجرای این طرح و سرمایه گذاری بخش خصوصی و زمان بازگشت سرمایه اولیه گفت: سه تا هفت سال و به طور متوسط پنج سال برای بازگشت سرمایه ای که بخش خصوصی برای این طرح ها قرار می دهد زمان مناسبی است و بعد هم می تواند از این سرمایه گذاری سود داشته باشد.

روحانی تصریح کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی می تواند در بخش احداث تصفیه‌خانه فعال شود؛ در صورتی که در کنار مکانی که تصفیه خانه احداث می کنیم، یک بخش صنعتی و کشاورزی و یا شهرداری متقاضی پساب تصفیه‌خانه وجود داشته باشد.

رییس جمهوری گفت: بسیار خرسندم که امروز این پروژه در اسلام‌شهر و برای خدمت رسانی به مردم خوب و نجیب این منطقه در استان تهران که همیشه حامی نظام و انقلاب اسلامی بودند انجام می شود.

در همین رابطه