رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در ویدئوکنفرانس با روسای انجمن صنعتگران و بازرگانان مطرح شد

آمادگی اتاق بجنورد برای راه‌اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی

اتاق بجنورد از طریق ویدئوکنفرانس، نشست‌های تجاری و جلسات B2B با تجار کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست‌های مجازی، رئیس اتاق بجنورد از آمادگی این اتاق برای راه‌اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی خبر داد.

03 خرداد 1399
کد خبر : 32915
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بجنورد در ویدئوکنفرانسی که با روسای انجمن صنعتگران و بازرگانان کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی برگزار شد، گفت: امروزه شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورها باعث شده اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری برای مراودات تجاری بین کشورها صورت نگیرد اما اتاق بجنورد با برگزاری نشست‌های تجاری و‌ جلسات دوجانبه به‌صورت مجازی با بازرگانان کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی به دنبال حفظ و توسعه مراودات اقتصادی است.

سعید پورآبادی، همچنین در این ویدئوکنفرانس از آمادگی استان خراسان شمالی برای صادرات اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول‌های ضدعفونی مازاد مصرف استان به کشورهای ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی به‌منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: این استان در پیشگیری از ویروس کرونا در تولید محصولات و اقلام بهداشتی جزو استان‌های پیشتاز در سطح کشور شناخته شده که توانسته در مدتی کوتاه اقدام به راه‌اندازی کارخانه‌های تولید الکل، محلول و ماسک کند.

پورآبادی در ادامه این ویدئوکنفرانس اظهار کرد: برای سهولت در برقراری ارتباطات و مبادلات تجاری و اطمینان بخشی انجام معاملات، اتاق بجنورد برای راه‌اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی آمادگی دارد.

رئیس اتاق بجنورد به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بالقوه استان خراسان شمالی برای تولید محصولات مشترک و محصولات تولیدی آن کشورها برای حضور در بازارهای آسیای شرقی و میانه نیز اشاره کرد که با استقبال روسای انجمن ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی مواجه شد.

او افزود: در این ویدئوکنفرانس هر سه کشور آمادگی خود را برای سفر به استان خراسان شمالی در دروان پساکرونا برای گسترش روابط و مبادلات تجاری اعلام کردند و تأکید داشتند: استان خراسان شمالی استانی بکر و با پتانسیل‌های فراوان در حوزه تجارت، صنایع و معادن برای مبادلات تجاری است.

همچنین روسای انجمن موسیاد آفریقای جنوبی و ترکیه با توجه به سفری که سال‌های گذشته به استان خراسان شمالی داشتند، اظهار کردند: خراسان شمالی را استانی توانمند در حوزه بازرگانی و معدن یافته‌اند که قابلیت مبادلات تجاری بالایی دارند.

موضوعات :
در همین رابطه