رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

دبیرکل سارمان ملل

اهمیت کارنه‌تیر در زمان شیوع ویروس کرونا سازنده و حایز اهمیت است

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خطاب به اعضای آن سازمان، نقش رویه تیر ( TIR ) را درکنترل بحران کووید 19 سازنده و مورد تایید قرار داد.

06 اردیبهشت 1399
کد خبر : 32990
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خطاب به اعضای آن سازمان، نقش رویه تیر ( TIR ) را درکنترل بحران کووید 19 سازنده و مورد تایید قرار داد.

در گزارش اخیر سازمان ملل تحت عنوان « مشارکت در مسئولیت ، مسئولیت جهانی ، پاسخ و واکنش به تبعات  اجتماعی – اقتصادی ناشی از کووید- 19 » آنتونیو گوترش ،دبیرکل سازمان ملل به نقش وراهکارهای سازنده رویه تیر و تجارت الکترونیکی در اقتصاد بین الملل بویژه در زمان کووید-19 اشاره و مورد توجه قرار داده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ارائه گزارشی درباره پیامدهای اجتماعی و اقتصادی کرونا اعلام کرده این ویروس تمام مردم جهان را تهدید می‌کند و با بدترین بحران بشری بعد از جنگ جهانی دوم مواجه هستیم.

به باور او، ویروس کرونا منجر به بحران اقتصادی بی‌سابقه در تمام کشورها خواهد شد و تاکید کرد که این بحران تنها کنار گذاشتن بازی‌های سیاسی و همبستگی رفع می‌شود.

دبیر کل سازمان ملل همچنین استفاده از ابزارهای خلاقانه مانند کارنه تیر و  رویه الکترونیکی تیر/ eCMR ( سی ام آر الکترونیکی برخط ) و دیگر ابزارهایی  که اجازه می دهد اطلاعات بصورت الکترونیکی بدون حضور فیزیکی افراد انتقال داده شوند و حمل و نقل را در سرحدهای بین المللی تسهیل و تسریع کند، حایز اهمیت دانست.

پیش از این، امبرتو دوپرتو دبیرکل سازمان حمل و نقل بین الملی جاده ای( ایرو) در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل خواسته بود که سازمان ملل اعضایش را به استفاده از کنوانسیون تیر و سایر ابزارهای الکترونیکی تشویق کند تا حمل و نقل کالا در محفظه ای ایمن ، تحت رویه یک شکل گمرکی و بدون نیاز به کنترل های فیزیکی حمل در مرزها و مبادی گمرکی صورت گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه